من اگر به جای وزیر علوم بودم استعفا می دادم/ لابی های سنگین، مانع از به نتیجه رسیدن تغییرات در کابینه است

    کد خبر :329833

ترمیم»، «تغییر»، «استعفا»، «جوان‌گرایی» و «تسویه حساب سیاسی» کلید واژه‌هایی هستند که این روزها بارها از سوی برخی نمایندگان مجلس و دولتمردان به گوش می رسد؛ هرچند در بسیاری موارد این سخنان با تکذیب کلیات یا جزئیات از سوی مسئول مربوطه روبه رو می‌شود.

با وجود آنکه تقریبا از دی ماه گذشته، این واژه ها بارها در سخنان مسئولان به کار می رود، تا به امروز کوچکترین اثری از تغییر دیده نمی شود. البته ناگفته نماند که در روزهای گذشته و پس از افزایش چندباره بهای ارز و سکه، این موضوع دوباره داغ شده، و تغییرات در تیم اقتصادی دولت شکل جدی تری به خود گرفته است، به گونه ای که بحث ها از تغییر در برخی وزارتخانه های غیر مرتبط با اقتصاد از جمله وزارت علوم هم به شدت دنبال می شود.

بنا بر این گزارش، اما برخی نمایندگان مجلس در این میان، صحبت از لابی های سنگین پشت پرده برای انحراف استنیضاح ها و لوث کردن قضیه می کنند و برخی نیز بر این باورند که موضوع استیضاح وزرای اقتصادی نمی تواند پوششی بر ضعف وزارت علوم باشد و عملکرد ضعیف این وزارت خانه، عاملی بر به جریان افتادن این موضوع است.

بهروز نعمتی در گفت وگو با تابناک در این باره می گوید: هم اکنون استیضاح رحمانی فضلی، غلامی و کرباسیان در کمیسیون ها جاری است و چون در این استیضاح ها، تعداد امضاها بالاتر از حدنصاب است، جریان استیضاح این ادامه دارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که در جایی گفته بودید، لابی های سنگینی پشت پرده استیضاح ها جریان دارد، ماجرای این لابی ها چیست، گفت: من خود جزو کسانی هستم که موافق لابی ام، ولی اینکه تنها یک کانال بخواهد موضوعی را به مجموعه دیگر دیکته کند، درست نیست.

وی در توضیح مطلب خود گفت: برخی افراد در دولت، به یک مجموعه خاص وابسته هستند که به نظر من، این کار ایراداتی و باید گفت متأسفانه این افراد ـ در دولت و یا خارج دولت ـ در کار خلل ایجاد می کنند. این افراد، اگر نگوییم منافع مالی دارند، حتما منافع سیاسی را دنبال می کنند. اگر فردی معاون رئیس جمهور، مدیرکل، وزیر و یا معاون وزیری را به دست بیاورد، جزو منافع سیاسی یک گروه به شمار می آید و این برای برخی بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این که لابی ها چقدر در روند استیضاح موثر است، گفت: حرف و حدیث ها زیاد است و نمی توان گفت، روندی برای این کار در جریان است؛ اما استنباط ما این است، هنگامی که کشور با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کند و این موضوع را همه از رئیس جمهور تا وزرا و معاونان آنها قبول دارند، اما تغییری صورت نمی گیرد یعنی معنایی دارد و نشان می دهد که لابی ها تأثیرات خود را گذاشته و لابی قوی بوده است.

وی در خصوص استیضاح وزیر علوم و امکان ایجاد انحراف در تغییر تیم اقتصادی دولت نیز گفت: موضوع وزارت علوم قدری متفاوت است و اینکه وزیر علوم ضعیف عمل می کند، بحث دیگری است که به اعتقاد من نمی شود گفت، این موضوع برای انحراف جریان استیضاح ها رخ داده است.

وی در ادامه یادآور شد: اگر قرار است کشور به سمت توسعه سوق داده شود، باید وزارت علوم و وزارت اقتصاد فعالی داشته باشد و همه وزارت خانه ها هماهنگ با هم کار کنند.
اگر من به جای وزیر علوم بودم استعفا می دادم. به نظر من، این وزیر ضعیف ترین وزیر علوم در طول عمر جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین، با توجه به شرایط موجود و هجمه ای که درست شده به نظر من خود وزیر استعفا بدهد، بهترین کاری است که می تواند بکند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید