رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:

نگاه فعلی به آموزش و پرورش اصلاح شود

    کد خبر :325190

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی‌ها به عنوان بخش مصرف کننده دیده شده است که دو اشکال بنیادی و راهبردی کلان دارد گفت: شاهد غفلت‌هایی در این عرصه بودیم و امیدواریم نگاه فعلی به آموزش و پرورش اصلاح شود.

حسن مرادی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی بسیجیان فرهنگی که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد درباره نسبت این جشنواره با چالش‌های نظام تعلیم و تربیت گفت: با توجه به فرهنگ اسلامی حاکم بر جامعه ما، سعادت دنیا و آخرت حرکت بر اساس اسلام ناب مبتنی بر سه رکن عقلانیت، معنویت و عدالت است.

وی افزود: تحقق آرمان ها و اهداف جامعه در سایه قدرت و اقتدار اتفاق می‌افتد. امروز مهمترین ابزار قدرت در دنیا علم است. این قدرت علم در آینده نیز روزبروز توسعه بیشتری خواهد داشت. اگر قدرت نظامی، اقتصادی و… وجود دارد با ابزار علم است که به ثمر می نشیند و گسترش می یابد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه قرار گرفتن این علم در هریک از مسیرهای بینشی، ماهیت قدرت را تغییر می‌دهد گفت: معرفت مبتنی بر مکتب به علم جهت می دهد.

مرادی با اشاره به جایگاه حوزه تعلیم و تربیت گفت: در هندسه پاسخگویی به مسائل کشور و مهندسی قدرت و سرمایه گذاری، زیرین‌ترین لایه آموزش و پرورش است. متاسفانه در دولتهای گوناگون شاهد اشکالات اساسی و بنیادین در رویکردها نسبت به این حوزه بوده‌ایم و آموزش و پرورش در برنامه ریزی ها به عنوان بخش مصرف کننده دیده شده است که دو اشکال بنیادی و راهبردی کلان دارد، در حالی که اگر نگاه تعالی‌گرا داشته باشید رسیدن به اهداف میسر نمی‌شود مگر آنکه نگاه بلند مدت و سرمایه گذارانه به آموزش و پرورش حاکم باشد.

وی افزود: حوزه تعلیم و تربیت دارای دو عنصر اساسی علم و فرهنگ است. آموزش و پرورش جایی است که باید تفکر راهبردی بر آن حاکم باشد و سرمایه گذاری اساسی در آن اتفاق بیافتد. با این حال شاهد غفلت‌هایی بودیم و امیدواریم این نگاه فعلی به آموزش و پرورش اصلاح شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به منابع انسانی در آموزش و پرورش گفت: دو عنصر دانش آموز و معلم اساسی‌ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت هستند. این ظرفیت در میان فرهنگیان فرهیخته وجود دارد که با توجه به وظایفی که دارند رسالت خود را به نحو احسن ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، مرادی به بخش دوم چالش‌های آموزش و پرورش که چالشهای راهبردی هستند اشاره کرد و گفت: روندهایی که در سطح جهانی و منطقه‌ای در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… شاهد هستیم در سال‌های آتی چه تاثیری بر آموزش و پرورش خواهند داشت و آموزش و پرورش چگونه می‌تواند به کمک مقابله با چالش ها بیاید؟.

وی ادامه داد: فرهنگیان باید بتوانند راهبردهای مناسب را در اختیار تصمیم گیران قرار دهند. باید تلاش کنیم همه بسیجیان فرهنگی در چنین مسیری قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید