«اهانت به اجرا» شروع می‌شود

    کد خبر :308908

سیروس همتی قصد دارد بعد از پایان جام جهانی فوتبال تولید و تمرین نمایش «اهانت به اجرا» را شروع و این نمایش را مهرماه سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.

سیروس همتی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره به صحنه بردن جدیدترین تجربه گروه نمایشی «مانی» به خبرنگار مهر گفت: نمایش «اهانت به اجرا» در نوبت اجرایی تماشاخانه ایرانشهر قرار دارد که فعلا در حال نگارش نمایشنامه هستم. قرار است این نمایش را با همکاری گروه تئاتر «نقاب» به سرپرستی خیرالله تقیانی پور و جواد نوری روی صحنه ببرم.

وی با اشاره به اینکه نگارش و کارگردانی «اهانت به اجرا» را بر عهده دارد، افزود: بعد از پایان جام جهانی فوتبال تمرین های نمایش را شروع می کنیم.

همتی درباره زمان و سالن اجرا و همچنین تعداد بازیگران این اثر نمایشی بیان کرد: قرار است از ابتدای مهرماه نمایش «اهانت به اجرا» را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببریم. این نمایش دارای ۸ بازیگر اصلی است.

وی با بیان اینکه موضوع «اهانت به اجرا» قصه اهانت یک تماشاگر به اجرای یک تئاتر است، درباره شیوه مدنظر برای اجرای این نمایش اظهار کرد: قصدم این است که به نوعی عمل کنم که این اجرا به تئاتر مستند نزدیک باشد و مخاطب ما بین فضای واقعیت یا اجرای نمایش قرار بگیرد.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به نگارش نمایشنامه «تردست» ادامه داد: این نمایش را هم زیر نظر نصرالله قادری به چاپ رسانده ام و موضوعی در رابطه با جنگ دارد. با مدیریت هنرهای نمایشی بنیاد روایت فتح وارد گفتگو شده ایم و به احتمال زیاد بعد از اجرای نمایش «اهانت به اجرا»، نمایش «تردست» را در تماشاخانه سرو روی صحنه خواهیم برد.

همتی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کمبود پول همه تئاتر را تحت الشعاع قرار داده است، تأکید کرد: من از تئاتر و تلویزیون طلب دارم و هنوز پول کارهایی را که انجام داده ام، دریافت نکرده ام.

وی تصریح کرد: در سریال «پاهای بی قرار» بازی کرده ام ولی تلویزیون پولی پرداخت نکرده است. من نمی دانم تلویزیون با وضعیتی که دارد چرا چند سریال را به صورت همزمان دست می گیرد چون با این روال کیفیت آثار نازل و نازل تر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید