برنامه های فرهنگی رئیس جمهوری را بزودی اعلام می کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در بهار خبر داد و گفت: علاوه براعلام مواضع و عملکرد این وزارتخانه، برنامه های فرهنگی رئیس جمهوری را اعلام می کنم.

سید رضا صالحی امیری  در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید انجمن مفاخر  با اشاره به جایگاه این انجمن و تاکید بر بین المللی شدن آن، گفت: این انجمن یکی از پرسابقه‌ترین نهادها در کشور به شمار می رود که قریب به یک قرن سابقه دارد.
وی افزود: هدف اصلی انجمن تجلیل و تکریم از مفاخر و بزرگان حوزه فرهنگ و ادب، شعر و عرفان است که در سراسر کشور حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: حسن بلخاری با تایید ریاست جمهوری به عنوان مدیر عامل این انجمن انتخاب شده است.

** انتظار پرسیدن سوالات فرهنگی دارم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درخصوص استفاده رسانه‌ها از تصویر حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی برای دعوت مردم به انتخابات، تاکید کرد: من وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم و انتظار دارم سوالات اصحاب رسانه در راستای این حوزه از من پرسیده شود.

** مواضع و عملکرد وزارت ارشاد تشریح می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آینده نزدیک (بهار96) نشست دوم رسانه‌ای خود را با اصحاب رسانه برگزار و تمامی نقد، نظرات، مواضع و عملکرد این وزارتخانه را اطلاع رسانی خواهم کرد.
عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: ما ‘دولت پاسخگو’ هستیم و من هم وظیفه خود می‌دانم که به طور دائمی به اصحاب رسانه اطلاع رسانی کنم و پاسخگو باشم.
صالحی امیری تصریح کرد: وزیر فرهنگ هستم و بطور یقین در این حوزه به سوالات پاسخ می دهم و درخصوص سایر حوزه‌ها نظری نمی دهم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به خبرنگاران حاضر که سوالات متفرقه و سیاسی می پرسیدن تاکید کرد: انتظار می‌رود سوال‌های حوزه فرهنگ و هنر از من پرسیده شود.

** احتمال استعفا یا برکناری معاون هنری وزارت ارشاد

وزیر درخصوص احتمال استعفا یا برکناری علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، اظهار داشت: مرادخانی یکی از مدیران دلسوز است و هم اکنون با تلاش در حال کار هستند لذا اجازه دهید به کارشان ادامه دهند.
مراسم تکریم و معارفه مهدی محقق و حسن بلخاری رؤسای قدیم و جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی روز یکشنبه با حضور آیت‌الله خسروشاهی، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، مجتهد شبستری، صدوقی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب کشور در محل این انجمن برگزار شد.
در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تجلیل از زحمات استاد مهدی محقق، حکم حسن بلخاری رئیس جدید این انجمن به وی ابلاغ شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید