افزایش ۱۰۰ هزار تومانی مستمری کودکان بی‌‌سرپرست

    کد خبر :29340

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی گفت: در سال جاری مستمری کودکان و نوجوانان بی‌ سرپرست یا بد سرپرست از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت تا در این شرایط خانواده‌ها برای نگهداری آنها مشکلات مادی کمتری داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد نفریه درباره افزایش مستمری کودکان و نوجوانان بی‌ سرپرست یا بد سرپرست اظهار کرد: در سال جاری مستمری این کودکان و نوجوانان از 300 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش یافت تا در این شرایط خانواده‌ها برای نگهداری آنها مشکلات مادی کمتری داشته باشند.

وی درباره سیاست سازمان بهزیستی برای سرپرستی کودکان و نوجوانان بی‌ سرپرست یا بد سرپرست گفت: سیاست‌ ما درباره این کودکان و نوجوانان، واگذاری‌ آنها به دامان خانواده‌ها است تا بتوانند مثل دیگر هم‌سالان خود با محبت خانواده رشد کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در مجموع در مراکز بهزیستی 10 هزار کودک و نوجوان زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی‌ سرپرست یا بد سرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

 634 مرکز برای نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست

نفریه با بیان اینکه در حال حاضر بهزیستی با 634 مرکز نگهداری به کودکان و نوجوانان بی‌ سرپرست خدمات‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد 34 مرکز مربوط به شیرخوارگاه‌ها است.

وی درباره چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی گفت: کودکانی که در مراکز ما زندگی می‌کنند تا 18 سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت قرار دارند؛ لازم به ذکر است که ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای آنها رایگان خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی کشور درباره نظارت بر زندگی کودکان و نوجوانان واگذار شده است، یادآور شد: بر زندگی کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار شده از سوی کلینیکهای مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت، روانشناسی و … نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها دنبال می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید