چراغ روشن سینماها از افطار تا سحر

    کد خبر :282322

ماه مبارک رمضان فرصتی است تا سینما‌ها از افطار تا سحر میزبان علاقه‌مندان به هنر هفتم باشند.

اکران فیلم‌های سینمایی در ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی سینماست؛ چرا که سینما‌ها در این ماه با افت مخاطب روبرو می‌شوند و به‌ همین دلیل متولیان سینمایی به دنبال راهی برای افزایش تعداد مخاطبان سینما هستند.

خرداد امسال، برای اهالی سینما جزو ماه‌هایی است که با شروع ماه مبارک رمضان و تب و تاب جام جهانی فوتبال همزمان شده و زمزمه پخش مسابقات آن در سالن‌های سینما نیز به گوش می رسد. این اتفاق شرایط اکران نوبت دوم نوروزی را تحت تاثیر قرار داده است. به طوری که شورای صنفی نمایش در چند سال اخیر درصدد اعمال طرح‌های تشویقی و حمایتی در این ایام است.

امتیاز‌های ویژه‌ای از جمله احتساب دو هفته به جای ۴ هفته نمایش و یک هفته تشویقی در صورت حفظ کف فروش برای فیلم‌هایی که در این دوره اکران می‌شوند، در نظر گرفته می شود تا فیلم‌های این ایام متضرر نشوند.

البته برای برون رفت از این وضعیت, چند سالی است با حلول ماه مبارک رمضان، «طرح ویژه اکران افطار تا سحر» در سینما‌های کشور اجرا می‌شود؛ طرحی که البته در سال‌های اولیه اجرایش با حواشی فراوانی روبه‌رو بود، اما در چند سال اخیر سر و شکل مناسب تری به خودش گرفته و توانسته این مشکل را تا حدودی برطرف کند.

امسال هم با اعلام اجرایی شدن این طرح از سوی شورای صنفی نمایش علاقه‌مندان به سینما می‌توانند علاوه‌بر فیلم‌های جدیدی که روی پرده قرار دارند، فیلم‌های نوبت قبلی اکران را نیز در ماه مبارک رمضان تا حوالی سحر تماشا کنند. به نحوی که قیمت بلیت ها نیز از صبح تا قبل از افطار نیم بها و بعد از افطار تمام بها محاسبه می‌گردد.

این طرح البته، باوجود این‌که در این سال‌ها توانسته در برخی موارد چراغ سینما‌ها را در این ماه روشن نگه دارد؛ اما کماکان مورد نقد برخی از سینماگران نیز قرار دارد.

رضا مقصودی فیلمنامه نویس فیلم‌های موفقی همچون «لیلی با من است» که در حال حاضر در کسوت کارگردان، فیلم سینمایی «خجالت نکش» را در حال اکران دارد، گفت: شورای صنفی نمایش باید برای چنین ایامی تمهیدات خاصی بیاندیشد.

وی با اشاره به اکران نوروزی و فروش موفق فیلم‌ها و تعمیم آن به کل سال، تصریح کرد: مردم برای دیدن فیلم‌ها در هر زمانی نیاز به تبلیغات و اطلاع رسانی دارند که این امر با کمک همه‌ نهاد‌ها میسر خواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش» در مورد تقارن این فصل اکران با ایام ماه مبارک رمضان و جام جهانی فوتبال، گفت: حمایت از فیلم‌های سینمایی که در این ایام در حال اکران هستند، باید چندین برابر شود تا سینما از این گردنه‌ اکران عبور کند.

مقصودی همچنین در مورد اختصاص سالن‌های سینما به پخش مسابقات جام جهانی اظهار کرد: این کار به ضرر سینما و اهالی آن تمام می‌شود؛ زیرا این امکانات مختص سینماست و نباید صرف مسائل دیگری شود.

گفتنی است؛ طرح اکران افطار تا سحر که از سال ۸۸ با فراز و فرود‌های فراوان هر سال در ایام ماه مبارک رمضان اجرا شده است، اهالی سینما را امیدوار کرده تا با تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی همگانی برای مخاطبان، گیشه‌های سینما از رونق بیشتری برخوردار شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید