مایک پمپئو :اروپا به اصلاح برجام تن نداد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۳۶
    کد خبر :280932

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس، درخصوص تلاش‌هایش برای رسیدن به توافقی با اروپا درخصوص برجام گفت: اروپایی‌ها حاضر نشدند به شروط لازم برای اصلاح توافق تن دهند.
پمپئو ادامه داد: آن‌ها نزدیک به 90 روز فرصت داشتند. حالا هم به همکاری‌ها ادامه خواهیم داد و همان طور که رئیسان جمهوری ترامپ و مکرون (فرانسه) گفته‌اند، خواستار توافق بزرگ‌تری هستیم.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: در هفته‌های آتی، سخت روی این موضوع کار خواهیم کرد. اگر بتوانیم اروپایی‌ها را مجاب به چنین توافقی کنیم.
پمپئو مدعی شد: آنچه در زمان اجرای برجام اتفاق افتاد، تشدید رفتارهای سوء ایرانی‌ها به موجب دستیابی آن‌ها به منابع مالی بود. پولی که به دست آوردند، صرف شلیک موشک به ریاض (عربستان سعودی) و اسرائیل شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به منتقدان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران تاخت و گفت: مضحک است که بگوییم اقدامات هفته گذشته در ارتباط با برجام، تهدیدها را علیه کسی افزایش داده است. در زمان اجرای این توافق، تنها رفتارهای بد ایران افزایش یافت.
پمپئو در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال تبادل زندانی با ایران، گفت: نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم. ما برای زندانیانی که از کره شمالی پس گرفتیم، تبادلی انجام ندادیم. آن‌ها برگشتند چون رئیس کیم (رهبر کره شمالی) معتقد بود که این اقدام هم جهت با منافع اوست و ما از این بابت متشکریم.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات ادعایی خود افزود:’ امیدوارم آقای روحانی (رئیس جمهوری ایران) که خود را غربی ( متمایل به روابط با غرب) می‌داند هم بپذیرد که زندانیان ایرانی (دوتابعیتی) را آزاد کند.
پمپئو ادامه داد: او (روحانی) از خواست خود برای حضور کسب و کارهای اروپایی می‌گوید و کمترین کاری که می‌تواند انجام دهد، این است که همه آن‌هایی را که کشورش زندانی کرده ،بازگرداند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید