دولت آمریکا چه جمهوریخواه چه دموکرات سرکوبگر است

    کد خبر :280856

متهم اصلی درز اطلاعات محرمانه دولت آمریکا و انتشار آنها در ویکی لیکس، دولت های آمریکا چه جمهوریخواه و چه دموکرات را سرکوبگر دانست.

به گزارش بازتاب به نقل از راشا تودی، «چلسی مانینگ» نظامی آمریکایی که در سال ۲۰۱۰ متهم به انتقال اطلاعات محرمانه آمریکا به سایت افشاگر ویکی لیکس شد در راستای حمایت از معترضان روز۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ گفت: فرقی نمی کند دولت آمریکا جمهوریخواه باشد یا دموکرات، به هر حال حکومتی سرکوبگر است.

وی در ادامه می افزاید: با تغییر دولت در آمریکا، بهبودی حاصل نمی شود، زیرا یک دولت سرکوبگر جانشین دولت سرکوبگر دیگری می شود.

در جریان اعتراض های روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ که در اعتراض به مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ انجام شد ۲۳۴ نفر بازداشت شدند.

مانینگ که همیشه به وجود تفاوت بین جمهوری خواهی، دموکراسی و سیاستمداری شک دارد می افزاید: مشکل، دولت سلسله مراتبی ای است که ما تحت سلطه ی ان قرار داریم.

مانینگ و تعداد انگشت شماری از معترضین به اتفاق روز جمعه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برای اعلام اعتراض های خود درخصوص اتهامات وارد شده به معترضان، متحد شده اند.

گفتنی است هر کدام ازافراد بازداشت شده به حدوداز یک تا ۶۰ سال محکوم به حبس شده اند. اتهاماتی که این افراد با آنها مواجه هستند مواردی از جمله: شرکت در تخریب اموال عمومی، کمک به سازماندهی اعتراضات و یا شرکت در «بلوک های سیا» بودند.

لازم به ذکر است به افرادی که در اعتراضات آمریکا لباس سیاه پوشیده و ماسک سیاه میزنند تا هویتشان تشخیص داده نشود، بلوک سیاه می گویند. به گزارش پلیس واشنگتن این افراد مبلغی حدود ۱۰ هزاد دلار به اموال عمومی خسارت وارد کردند.

در جریان اعتراض های روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷، ۲۳۴ نفر بازداشت شدند که از بین این افراد تعدادی تبرئه شدند. قرار است چهار نفر دیگر از یک گروه ۵۹ نفره معترضین برای محاکمه به دادگاه بروند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید