چاقی همراه با این بیماری خطرناک

    کد خبر :274923

دبیر علمی هفته سلامت گوارش در این نشست با بیان این مطلب که سازمان جهانی بهداشت سال ۱۴۱۰ شمسی یا ۲۰۳۰ را سال ریشه‌کنی هپاتیت B و C اعلام کرده، افزود: «ما نیز برنامه‌های متعددی را در این خصوص آغاز کرده ایم. منظور از ریشه‌کنی، عدم وجود موارد جدید ابتلا تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.»

پوستچی با اشاره به این مطلب که در مورد هپاتیت B تکلیف مشخص است، گفت: «این بیماری واکسیناسیون دارد و تزریق سه دوز واکسن باعث می‌شود افراد به این بیماری مبتلا نشوند. از سال ۱۳۷۰ همه کودکان برای هپاتیت B واکسینه می‌شوند. بعد از آن مادران باردار نیز کنترل می‌شوند. با این ۲ برنامه توانسته ایم این بیماری را کنترل کنیم.»

پوستچی در مورد هپاتیت C بیان کرد: «در این رابطه واکسن وجود ندارد، اما انقلابی در درمان هپاتیت C ایجاد شده است. قبلا درمان این بیماری بسیار دشوار بود و چیزی حدود یک سال طول می‌کشید و پاسخ به درمان نیز ۲۰ درصد بود. بعد از این‌که داروهای جدید خوراکی تولید شدند، درمان هپاتیت C تقریبا تا ۹۸ درصد پاسخ می‌دهد.»

رییس انجمن گوارش در ادامه عنوان کرد: «درمان هپاتیت C در آمریکا و اروپا پر هزینه است و ۸۱هزار دلار هزینه درمان یک فرد حساب می شود به همین علت تنها فردی را درمان می کنند که در مراحل آخر خود باشد. در ایران افراد با همان بیمه ای که دارند حدود ۲۱۱ دلار برای یک دوره کامل شش ماهه درمان هزینه می شود.»

ملک زاده با بیان این مطلب که ایران جزو پاکترین کشورها در مورد بیماری هپاتیت C است، گفت: «تمام افرادی که مبتلا به بیماری هپاتیت C هستند، مصرف الکل در آن ها مضر است. همچنین چاقی موجب می شود که این افراد کبد چرب پیدا کنند و موجب تشدید این بیماری شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید