همه اتفاقات رخ داده در مورد برخورد گشت ارشاد با دختر جوان

    کد خبر :264926

ساعت 11 صبح دیروز فیلمی از برخورد یکی از ماموران زن گشت های امنیت اخلاقی(ارشاد) در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد. در این فیلم مامور پلیس زن، از دختر جوان درخواست می کند که همراه آنها سوار خودرو ون شود که این فرد ابتدا اتناع کرده و همین موضوع باعث درگیری او و مامور پلیس زن می شود.

به گزارش مهر،در این میان یکباره دوربینی که مشخص است از افراد همراه این دختر است روشن شده و پس از اینکه دختر جوان کلماتی را علیه مامور پلیس بکار می برد، نیروی زن پلیس اختیار از دست داده و به درگیری با دختر جوان پرداخته و او را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

آغاز واکنش ها

بلافاصله پس از انتشار این فیلم در فضای تلگرام و اینستاگرام،واکنش ها به این نحوه برخورد آغاز شد. برای نخستین بار ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به این فیلم واکنش نشان داده و مدعی شد این موضوع را به شدت پیگیری می کند.

ساعتی بعد ابتکار بار دیگر با انتشار توئیتی اعلام کرد وزیر کشور به موضوع ورود کرده و به نیروی انتظامی دستور داده است که تا روز شنبه گزارش این حادثه را اعلام و در اختیار وی قرار دهند.

بعد از این دستیار رئیس جمهور و نمایندگان مجلس هم واکنش نشان داده و خواستار مشخص شدن موضوع و برخورد با عاملان و مقصران شدند.

اولین واکنش پلیس

ساعتی پس از انتشار دستور وزیر کشور، دفتر سخنگوی نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: این حادثه در یکی از پارک های تهران رخ داده است و بازرسی پلیس این شهر مشغول بررسی و تهیه گزارش است. در این اطلاعیه با رد نحوه برخورد مامور پلیس، از همه افراد به ویزه بانوان خواسته شده است هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند.

شناسایی مامور گشت ارشاد

بازررسی پلیس تهران بلافاصله پس از این موضوع و انتشار فیلم درگیری با دختر جوان در پارک جمشیدیه، مامور متخلف را شناسایی و احضار کرده و دفاعیات او را اخذ کرده است. به نظر می رسد امروز گزارش پلیس تهران نهایی شده و پس از ارسال به دفتر فرمانده نیروی انتظامی، از طریق وی در اختیار وزیر کشور قرار گیرد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. عبداله گفت:
    مخالفم ۲

    در ارتباط با درگیری دختران بد حجاب با خواهران نیروی انتظامی :
    – در تیتر خبرها »می آورند: برخورد ” بد ” گشت ارشاد با یک دختر ولی گفته نمی شود: ” فحاشی و بد دهنی و بیشرف خطاب کردن مامور دولت ”
    – در اینکه برخورد نیروی انتظامی با خلافکاران و قانون شکنان و هنجار طلبان بایستی سنجیده و منطقی باشد هیچ شکی نیست اما نیروی انتظامی هم بایستی به وظائف قانونی خودش عمل کند و فرد قانون شکن در مقابل دستور پلیس باید مطیع باشد .این قانون مسجل و نوشته شده همه کشورها و نیروی پلیس آنها است.
    – بنده خوم بارها شاهد برخورد مودبانه خواهران نیروی انتظامی در مقابل بعضی بانوان واقعا هنجار شکن در ملا عام ( حجاب واقعا نامناسب _ آرایش غلیظ و غیر متعارف – و ……) بوده و در مقابل ، شاهد حرفهای رکیک و زشت و ببخشید ناموسی آن بانوان قانون شکن و حتی کتک کاری با نیروی انتظامی بوده ام.سال گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از همین بانوان قانون شکن در مقابل وظیفه قانونی گشت ارشاد به خواهر نیروی انتظامی با ناخنهای بلندش حمله و صورت وی را خونین و زخمی کرد و آنچنان فحشهای ناموسی میداد که واقعا انسان از شنیدن آنها شرم میکرد .
    – در اینکه رفتارهای نیروی انتظامی باید معقول باشد شکی نیست ولی در حالیکه همه روزه شاهد شهادت این مرزداران امنیت جامعه در جای جای این مملکت هستیم ، آیا سزاوار است توسط عده ای قانون شکن و بداخلاق با صفت زشت و ناروای ” بی شرف ” !!! مورد عتاب قرارگیرند . اگر پدرو یا مادر یکی از ما عضو نیروی
    انتظامی باشد و در اجرای وظائف قانونی اش به عنوان ” بی شرف ” مورد توهین قرار گیرد ، عکس العمل ما چه خواهد بود ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید