مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی مطرح کرد

حوزه “اجتماعی” نیازمند تغییر رویکرد بنیادین

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱
    کد خبر :264071

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: حوزه اجتماعی نیازمند تغییر رویکرد بنیادین است.

به گزارش ایسنا، سیدحسن موسوی‌چلک در همایش گرامیداشت روز مددکار اجتماعی که در اداره‌کل بهزیستی لرستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت بررسی‌های علمی و پژوهشی چالش‌ها و مشکلات مددجویان بهزیستی، به بررسی چالش‌های پیش‌روی مددجویان و مددکاران اجتماعی کشور پرداخت.

وی افزود: اداره‌کل بهزیستی و دادگستری لرستان با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات این قشر از جامعه ایرانی، تلاش مضاعف کنند.

موسوی‌چلک به مغفول ماندن حوزه اجتماعی اشاره کرد و با بیان این‌که حوزه اجتماعی یکی‌از حوزه‌هایی است که به هر دلیل، دانسته یا نادانسته، مغفول مانده افزود: در این راستا باید تغییرات بنیادین در این حوزه صورت گیرد و حوزه اجتماعی را به‌عنوان مهم‌ترین حوزه‌ای در نظر گرفت که موجب توسعه و پیشرفت می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که همایش مددکاری را نه تنها در تهران، بلکه در جای جای ایران جشن گرفته و از تلاش‌های بی‌دریغ این قشر تقدیر کنیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه برای بهتر زیستن مردم نیاز است تا عملکرد خودمان را آسیب‌شناسی کنیم، افزود: علی‌رغم همه فعالیت‌های قابل تقدیر و ستایشی که صورت پذیرفته است، آثار خدمات ما در پیشگیری اجتماعی، کاهش پرونده‌های قضایی و بهتر زیستن معلولان، چشم‌گیر نیست.

موسوی چلک با بیان اینکه امروزه مددکاری اجتماعی فقط بازدید از منزل و مصاحبه نیست، افزود: جامعه‌ای که سرمایه اجتماعی بالایی نداشته باشد قطعا حوزه‌های اجتماعی آن دارای مشکلات و گرفتاری‌های زیادی است.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم با بازنگری در همه زوایای جامعه، سهم خود را در تولید دانش بومی و جهانی افزایش داده و با دیدی مثبت نسبت به آینده، برای بهتر زیستن مردم، فعالیت‌های قابل تجلیلی انجام دهیم.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید