نمایش «وقایع اتفاقیه مفقودالپدر» در پردیس تهران، حمیدرضا نعیمی در ایرانشهر

    کد خبر :25834

نمایش «وقایع اتفاقیه مفقودالپدر» به نویسندگی «حسین آشوری» و به کارگردانی «مریم جلیلی» از ۱۶ خرداد ماه در تماشاخانه مشایخیِ پردیس تئاتر تهران اجرای می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نمایش «وقایع اتفاقیه مفقودالپدر» به نویسندگی «حسین آشوری» و به کارگردانی «مریم جلیلی» از 16 خرداد ماه در تماشاخانه مشایخیِ پردیس تئاتر تهران و در ساعت 21 روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است که در کشاکش انقلاب مشروطه، زندگی، عشق و آینده دختر خدمتکاری به نام نرگس فدای سرپرستی کودکی سر راه مانده می‌شود.

در این نمایش بازیگرانی چون داوود پژمان‌فر، هیراد محمدی، سپیده دستینه، مهری زندی، الهام معارفی، علیرضا حاتمی و سپهر سلیمی ایفای نقش می‌کنند. همچنین دستیاران کارگردان نسیم حیاتی وحید حسنوند، منشی صحنه: الناز مقدم، طراح پوستر و بروشور: رامین پهلوان، موسیقی: کیوان میرزا زاده، امین فردیان، طراح لباس:مهرنوش راد، گریم نگین بصیری ، محمد آشوری، روابط عمومی: سحر صنیعی، امور رسانه: سپیده شمس، مدیر صحنه: سارا خوب‌بخت در این نمایش حضور دارند.

اجرای عمومی «ربات‌ها هم احساس دارند» در چین

گروه هنری یارا با کارگردانی لیدا وعیدی دور دوم اجرای عمومی نمایش «ربات‌ها هم احساس دارند» را در کشور چین آغاز می کند. لیدا وعیدی، نویسنده و کارگردان این نمایش است که از 27 اردیبهشت تا 9 خرداد ( 17 تا 30 می) در شهر چونگ گونگ چین و در ChongQing Grand theater for children  روی صحنه است.

این کارگردان تئاتر، فاز دوم اجراهای این نمایش را در شهر شنزن چین اعلام کرد که از10 خرداد تا 5 تیر ( 31 می تا 26 ژون) در Shenzen little orange custle culture theater for children  روی صحنه می‌رود. وعیدی گروه هنری یارا را اولین گروهی معرفی می‌کند که به صورت مستقل اجرای عمومی نمایش در کشور چین داشته است.

نمایش «ربات ها هم احساس دارند» با بازی علیرضا دری، لیدا وعیدی و مانلی دری با عروسک‌گردانی فرزاد سلیمانی به چین سفر کرده است. طراحی و ساخت عروسک این نمایش را حامد زارعان بر عهده داشته و علیرضا دری به عنوان مشاور کارگردان نیز معرفی شده است.

حمیدرضا نعیمى براى اولین بار در تماشاخانه ایرانشهر

حمیدرضا نعیمى نمایش «شرق دور ، شرق نزدیک» را تابستان امسال در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان روى صحنه خواهد برد. این در حالی است که نعیمی قرار بود سال گذشته در کنار شهرام کرمی در این تماشاخانه اجرایی روی صحنه برد.

نعیمى علاوه بر کارگردانى این نمایش، نویسندگى این اثر را نیز بر عهده دارد. عواملى که حضورشان در این نمایش قطعى شده است عبارتند از طراح صحنه : رضا مهدى‌زاده، طراح لباس : ادنا زینلیان، طراح نور : رضا حیدرى، طراح صدا : فرشاد جوان، طراح گریم : ماریا حاجیها، طراح حرکت : محسن گودرزى، طراح پوستر و بروشور : کامیار لبافان، موسیقى : علیرضا عبدالکریمى، مشاور رسانه‌اى : آیدا اورنگ.

نمایش «در اسکله» حرف دل تمام هنرمندان است

نمایش «در اِسکِله» به کارگردانی محمدعلی محبوبی از ٢٧ اردیبهشت  ساعت ١٨در سالن پرویز پرستویی تماشاخانه گندم روی صحنه رفته و تا ١٢ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

نویسنده  این نمایشنامه آلن گرا  و مترجم  نمایش در اسکله  محمود گودرزی است. علی سعیدیان،محسن عیدی،محمد علی محبوبی بازیگران نمایش در اسکله  هستند و فاطمه راد به عنوان بازیگر فرم  به ایفای نقش پرداخته است.

از دیگر عوامل نمایش در اسکله می‌توان از فاطمه ملا دوستی به عنوان منشی صحنه،  نور و صدا، فرشته علیجانی  به عنوان مدیر صحنه و طراح پوستر ،هانیه خسروان طراح فرم نام برد. اسماء مشهدی  به عنوان  طراح گریم ، مریم صالحی  و راضیه اخباری در سمت مجریان  گریم  و محمد علی محبوبی به عنوان طراح صحنه  و فائزه پیریایی، صبا جمالی  به عنوان عکاس در این نمایش فعالیت می‌کنند.

«در اسکله» داستان دو دلقک و یک ناخدا است. این دو دلقک از مشکلات اجرای نمایش  از جمله مشکلات  نور, موسیقی, محل اجرا و نداشتن تماشاگر برای ناخدا صحبت می‌کنند.
سالن پرویز پرستویی (فنی‌زاده سابق) در میدان فردوسی, خیابان نجات الهی (ویلا), کوچه مراغه, پلاک 2, طبقه 3, تماشاخانه گندم  واقع شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت با شماره تلفن  02188808018 تماس گیرند یا به آدرس اینترنتی  https://www.tiwall.com/store/dar-eskele مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید