عراق توافق برای استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک را تکذیب کرد

    کد خبر :254622

بعد از آنکه یک مسئول نظامی در پیشمرگه مدعی شده بود که پیشنهادی در خصوص استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک به بغداد ارائه شده است، مسئولان عراقی این ادعا را تکذیب کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسکای نیوز، «معن السعدی» فرمانده یگان دوم نیروهای مبارزه با تروریسم وجود توافقی با ائتلاف آمریکایی ضد داعش برای استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک را تکذیب کرد.

علاوه بر آن «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق اخبار منتشر شده در خصوص میانجیگری و درخواست وزیر کشور عراق نزد «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور به منظور موافقت برای استقرار نیروهای پیشمرگه در کرکوک را تکذیب کرده است.

این در حالی است که پیشتر «جمال امینکی» رئیس ستاد کل نیروهای پیشمرگه مدعی شده بود که ائتلاف آمریکایی ضد داعش به بغداد پیشنهاد داده تا نیروهای پیشمرگه بار دیگر در مناطقی در کرکوک استقرار پیدا کنند.

وی گفته بود بر اساس گفته ها قرار است که نیروهای مشترکی از پیشمرگه و نیروهای مسلح عراقی مانند پیش از اوضاع سال ۲۰۱۴ در کرکوک مستقر شوند و قرار است اربیل و بغداد این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

کرکوک یکی از مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد است و بعد از برگزاری همه پرسی غیر قانونی اقلیم کردستان عراق در سال ۲۰۱۷، نخست وزیر عراق دستور داده بود که کنترل و اداره نظامی این مناطق بر اساس قانون اساسی برعهده نیروهای مسلح عراقی باشد و به همین دلیل نیروهای پیشمرگه بعد از حضور نیروهای مسلح عراقی، کرکوک را ترک کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید