جزئیات پوشش بیمه هواپیمای سقوط کرده یاسوج

    کد خبر :244479

محسن پورکیانی می‌گوید هواپیمایی آسمان تحت پوشش بیمه‌ی ایران بوده و بیمه‌ی ایران به‌زودی خسارت مربوط به آن را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بیمه ایران در نشست خبری امروز ۲۳ اسفندماه که در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد، بیان کرد: هواپیمایی آسمان تحت پوشش بیمه ایران بوده است و در نتیجه خسارات بیمه‌ای مربوط به هواپیمای سقوط کرده در یاسوج توسط این بیمه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده که پرداختی مربوط به مسافران و خدمه نفری ۲۱۰ میلیون تومان بوده و سه میلیون دلار نیز باید بابت بدنه پرداخت شود.

او در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر آخرین خبرها درباره حذف مالیات ارزش افزوده از صنعت بیمه، چنین گفت: حذف مالیات ارزش افزوده از بیمه در حال پیگیری است، البته در بخش درمان حذف شده و در سایر بخش‌ها هم در حال پیگیری است.

پورکیانی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه سال ۱۳۹۶ برای بیمه ایران سال سختی بوده است، گفت: در ۱۸ ماهه اخیر اوضاع سختی را گذراندیم و تلاش کردیم شرکت را به وضعیت بهتری برسانیم و از لحاظ نقدینگی را نیز وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی توضیح داد: در شهریورماه سال جاری، پورتفوی بنیاد شهید را به بیمه دی واگذار کردیم به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان. آن زمان خروجی ما منفی بود ولی به تدریج در اولین برج توانستیم به مثبت یک درصد برسیم و در برج یازدهم هم حدود ۳ درصد مثبت را تجربه کردیم و تا پایان سال نیز ۵.۷ درصد مثبت خواهیم خواهیم بود. امیدواریم سال آینده وضعیت بهتری برای شرکت رقم بزنیم.

او به موضوع زیان انباشته شرکت بیمه ایران هم اشاره کرد و گفت: این حاصل ۱۲ تا ۱۵ سال گذشته است و باید تلاش کنیم که به مرور مستهلک شود. اگر برای افزایش سرمایه اقدام نکنیم، طول می‌کشد تا مستهلک شویم. در سال ۱۳۹۵، ۱۲۰ میلیارد تومان از زیان انباشته بیمه ایران کم شد.

پورکیانی این را هم گفت که کمترین سودی که بیمه ایران در یک سال طی ۱۲ سال گذشته داشته، ۴۷ میلیارد تومان و بیشترین آن ۳۲۰ میلیارد تومان بوده و به طور متوسط سودی که بیمه ایران داده است، ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است. اگر بخواهیم بدون افزایش سرمایه زیان انباشته را پوشش دهیم، ۳۵ سال طول خواهد کشید.

مدیرعامل بیمه ایران این را هم گفت که با توجه به شرایط اقتصادی کشور در یکی دو سال آینده ضریب نفوذ بیمه رشد چندانی نخواهد داشت در سال گذشته متوسط ضریب نفوذ صنعت بیمه ۱۰ درصد نیز بوده است و البته در بیمه‌های عمر حرکت خوبی شده است که امیدواریم در سال‌های آینده به وضعیت بهتری سوق پیدا کنیم.

پورکیانی به موضوع چالش بین وزارت بهداشت و بیمه ایران هم اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که بیمه ایران واقعا به وزارت بهداشت بدهکار است ولی چون ما دو شرکت بیمه‌ای هستیم نمی‌توانیم علیه همدیگر شکایت کنیم و باید این مسائل میان خودمان برطرف شود.

او درباره احتمال ایجاد بانک مربوط به بیمه ایران نیز توضیح داد: اگر موانع قانونی آن برطرف شود، می‌توان آن را تاسیس کرد.

وی به بیمه‌های کوتاه‌مدت سفر اشاره کرد و چنین توضیح داد: بیمه‌های کوتاه‌مدتی را در بخش بدنه ایجاد کرده‌ایم که ۱۵ روزه یا ۲۰ روزه بوده و فروش آنها بسیار بالا بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید