پادشاه بحرین: اخراج قطر از شورای همکاری امکان‌پذیر نیست

    کد خبر :240663

پادشاه بحرین اظهار کرد، اخراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس ممکن نیست اما این کشور باید “به جای دستور گرفتن از خارج” به ارزش‌های عربی اسلامی، صلح و همکاری باز گردد.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الأهرام» از قطر خواست تا به خواسته‌ها توجه کند و سیاست‌های خود را که “ارتباط و همخوانی با منطقه خلیج (فارس) و کشورهای عربی ندارد” تغییر دهد.

پادشاه بحرین گفت: چشم انداز همکاری در منطقه خلیج (فارس) همچنان عالی است و خروج قطر از این گروه هرگز بر منطقه تاثیر نخواهد گذاشت، چرا که این کشور در نهایت به مسیر درست خود باز خواهد گشت.

حمد بن عیسی آل خلیفه در ادامه با لحنی تحقیرآمیز گفت: جمعیت قطر چیزی بیشتر از یک خیابان در مصر نیست، با این وجود ما مردم قطر را جزئی از مردم خود می‌دانیم و ما آنها را به خوبی درک می‌کنیم اما دو یا سه تن از آنها از خارج دستور می‌گیرند!

به گزارش ایسنا،وی در ادامه تاکید کرد: خروج قطر از این شورا ممکن نیست و ما هر تصمیمی را برای کنترل اوضاع اتخاذ می‌کنیم و اخباری که از رسانه‌ها در این زمینه منتشر می‌شوند، بسیار بیشتر از واقعیات است، هر چند که قطر، مصر را به چالش کشیده اما نمی‌تواند به این کار خود ادامه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید