اردوغان خطاب به دختربچه گریان: اگر شهید شوی به تو افتخار خواهیم کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۵۰
    کد خبر :232558

رئیس‌جمهور ترکیه با متهم کردن آمریکا به خیانت علیه ترکیه با حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه که بخش اعظم آن را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، گفت: آنکارا هرگز به متحدانش خیانت نمی‌کند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی در استان غازی آنتپ با اشاره به همکاری نیروهای آمریکا با یگان‌های مدافع خلق در سوریه گفت: آمریکایی‌ها از 11 هزار کیلومتر دورتر به اینجا آمده و حقوق و پول به یگان‌های مدافع خلق می‌دهند، اگر آنها متحد ما هستند آنچه را که متحدشان نیاز دارد باید انجام دهند و اگر نیستند، باید این مساله را به ما بگویند.

وی ادامه داد: ما گام‌هایی را همراه با متحدانمان برداشته‌ایم و به آنها خیانت نکرده‌ایم. ما به کسانی که به ما خیانت کرده‌اند احترام نخواهیم گذاشت.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش آمریکا را به حمایت از سازمان وابسته به فتح‌الله گولن (فتو) متهم کرد و گفت: آیا ما دولتی به غیر از جمهوری ترکیه داریم؟ این دولت موازی کجاست؟ این دولت موازی در پنسیلوانیا مستقر است و شما از کسی حمایت می‌کنید که کودتایی را علیه شریک استراتژیک شما انجام داد. اگر او را به ما تحویل ندهید من نمی‌توانم این مساله را به ملت کشورم توضیح دهم.

اردوغان اضافه کرد: ما در مبارزه علیه اعضای فتو عقب‌نشینی نخواهیم کرد و کسانی که گناهکار هستند جزای سنگین اعمال خود را پرداخت خواهند کرد.

اقدام تبلیغاتی عجیب اردوغان

همچنین در حاشیه مراسم حضور اردوغان در غازی آنتپ یک دختربچه با پوشش نظامی حضور داشت که اردوغان وی را به پیش خود فراخواند.

در حالیکه دختربچه گریه می‌کرد و راحت نبود، به او گفت: اگر تو شهید شوی ما به تو افتخار خواهیم کرد.

این اتفاق جنجال بسیاری در جامعه ترکیه به وجود آورده است.

این دختربچه تنها چهار یا پنج سال داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید