وزیر کشور خبر داد

تکمیل زیرساخت‌های متروی اهواز تا سال آینده

    کد خبر :231066

وزیر کشور گفت: زیرساخت‌های متروی اهواز در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده است، با توجه به مشکلاتی که در زمینه پیمانکاری بوده این تأخیرات به وجود آمده است. بنابراین پس از تکمیل زیرساخت های مترو در اهواز اعلام شده که سال آینده به پایان می‌رسد واگن‌های مورد نیاز های آن تامین می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت حمل و نقل درون و برون شهری و با توجه به سیاست‌های که رئیس‌جمهور ابلاغ کرده‌اند و به جد حامی آن هستند تلاش شده تامین منابع از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت و از طریق بانک‌ها و خودروسازان صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: نوسازی امر مهمی است و امروز با هماهنگی و همکاری که بانک‌ها به عنوان تامین کننده منابع و اتحادیه اتوبوسرانی و به ویژه شهرداری ها با یکدیگر داشتند بخشی از اتوبوس‌ها و کامیونت ها و خودروها تحویل داده شد و این طرح در قالب این مشارکت دستگاه‌ها اجرایی شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: طرح خاص و ابلاغی رییس جمهور در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل به زودی اجرایی می شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امیدواریم دولت تعهد خود را به شهرداری‌ها به سرعت انجام دهد تا بتوانیم امر نوسازی را تسریع دهیم، گفت: برای امر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است که طبق آن عمل می شود.

وزیر کشور بیان کرد: در حوزه خرید واگن‌ها اقدام شده بطوری که در این زمینه خرید ۲۰۰۰ واگن توسط دولت و شورای اقتصاد به تصویب رسیده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: حدود ۶۵۰ واگن این هفته به مناقصه گذاشته می شود تا سفارش های مورد نیاز تامین داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید