خودورکوفسکی: مشکل روسیه با کنار رفتن پوتین از ریاست‌جمهوری حل نمی‌شود

    کد خبر :225678

میلیاردر روسی مخالف ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای تأکید کرد، به دنبال این نیست که رئیس‌جمهوری روسیه شود و ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آتی میلادی از یکی از کاندیداهای رقیب پوتین در این انتخابات حمایت کند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میخائیل خودورکوفسکی، میلیاردر روسی مخالف ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه که با انگیزه سیاسی اعمال شدند، تاثیری ندارند. وی در عین حال هشدار داد که روابط پوتین با آمریکا قرار نیست فعلا بهتر شود.

خودورکوفسکی که پیش از این به علت اقدامات سیاسی‌ در روسیه مجازات ۱۰ سال حبس را گذرانده، همچنان مخالفت شدیدی با پوتین دارد و آماده حمایت مالی از مخالفان او است.

او در این مصاحبه که از محل اقامتش در لندن انجام داد، گفت، چیزی که واقعا برای روسیه می‌خواهد، یک نظامی سیاسی کاملا جدید است.

وی با اشاره به این که مشکل روسیه با کنار رفتن پوتین از ریاست‌جمهوری حل نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه قرار نیست شخصی که می‌آید و جانشین پوتین می‌شود، خودش راه حل باشد بلکه باید به جای آن یک اصلاحات تدریجی به سمت دموکراسی پارلمانی در روسیه اجرا شود.

خودورکوفسکی که به علت سابقه کیفری‌ مجاز به کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸ مارس آتی روسیه نیست، می‌گوید: این یک انتخابات نیست چون همه نتیجه‌اش را می‌دانند. با این حال او از مردم می‌خواهد که باز هم از خانه‌هایشان خارج شده و رای بدهند.

میلیاردر روسی مخالف پوتین در اظهاراتش ضمن نشان دادن تمایلش به حمایت از کاندیداتوری «کسنیا سوبچاک»، مجری سرشناس سابق تلویزیون روسیه و یکی از کاندیداهای رقیب پوتین، از او خواست مواضعش را شفاف‌تر کند.

خودورکوفسکی اظهار داشت: هنوز نمی‌دانم که آیا می‌روم و به سوبچاک رأی می‌دهم یا از همه صرف‌نظر می‌کنم و در برگه رأی می‌نویسم «حالم از پوتین به هم می‌خورد».

وی در پاسخ به این که آیا در سال ۲۰۲۴ کاندیدای انتخابات روسیه خواهد شد، اظهار کرد: من با هر کسی که برای جانشینی پوتین کاندیدا می‌شود، مخالفم چون فکر می‌کنم یک حرکت حتما شکست‌خورده است.

او پیش‌بینی کرد، دوره ریاست‌جمهوری بعدی پوتین، روسیه را در مسیر افول جدیدی قرار می‌دهد و روابطی متشنج‌تر با آمریکا ایجاد خواهد کرد.

میلیاردر روسی مخالف پوتین گفت: برای پوتین و هر کسی که نماینده‌اش است، آمریکا صرفا تا زمانی که دشمن است، خوب است.

با این حال خودورکوفسکی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم پوتین سازمان‌دهنده حمله سایبری در راستای کمک به انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده باشد.

او اظهار کرد: آمریکا چنان نظام دموکراتی قدرتمندی است که هیچ تزاری در روسیه حتی با یک ارتش بسیار وفادار هکرها قادر به ایجاد تغییر شکل در این نظام نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید