جلسه کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره ساماندهی پارک پردیسان

    کد خبر :220776

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تاکید کرد: حفظ ارزش‌های طبیعی و حفاظتی پارک پردیسان باید بالاترین اولویت را در برنامه‌ریزی ها و اقدامات داشته باشد.

به گزارش ایسنا، آرش میلانی در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درخصوص بررسی نحوه ساماندهی، طراحی و توسعه بوستان پردیسان، اظهار کرد: حفظ ارزش‌های طبیعی و حفاظتی این پارک باید بالاترین اولویت را در برنامه‌ریزی ها و اقدامات داشته باشد و شفافیت و اطلاع رسانی کافی به افکارعمومی در تمام مراحل کار انجام شود.

وی افزود: تکمیل ساختمان‌های موزه تاریخ طبیعی و تجهیز و آماده سازی کل موزه‌ها در چارچوب طرح مصوب پارک سرمایه‌گذاری قابل توجهی را می‌طلبد که شهرداری تهران در این زمینه مشارکت خوبی خواهد داشت.

براساس گزارش شورای شهر تهران، میلانی ادامه داد: اصل مهم در طرح ساماندهی پردیسان پذیرش هدایت فنی توسط کمیته‌های تخصصی و مبنا قرار گرفتن مطالعات علمی است که تاکنون نیز فعالیت‌ها در همین مسیر بوده و شورای شهر هم نظارت و پایش لازم را خواهد داشت. اصل مهم دیگر حداقل مداخله در عرصه مرکزی پارک است. ضمن آنکه طراحی دسترسی‌ها برای مردم و اجرای زیرساخت‌ها باید در سازگاری کامل با طبیعت باشد و در دوره بهره‌برداری نیز ظرفیت و توان محیط مد نظر قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید