نحوه ثبت سایت های داخلی برای محاسبه اینترنت نیم بها اعلام شد

  • آرشیو
  • شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۷:۰۸
    کد خبر :216515

در راستای معرفی سایت های داخلی برای محاسبه اینترنت نیم بها، تولیدکنندگان محتوای داخلی که در داخل کشور میزبانی می شوند باید دامنه و آدرس عددی سایت خود را به وزارت ارتباطات اطلاع دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پی تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل و راه اندازی پرتالی برای ثبت این اطلاعات، رگولاتوری نحوه معرفی سایتهای داخلی را برای استفاده از این تخفیف اعلام کرد.

مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل از مواردی که شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی باید آن را رعایت کرده و در مورد آن به کاربران اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار داشت: تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که سایتها و محصولات آنها در داخل کشور میزبانی می‌شود می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir و یا با استفاده از لینک icip.ito.gov.ir دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند تا این آدرسها به اپراتورهای اینترنتی برای اعمال اینترنت نیم بها اطلاع داده شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت موظف هستند در مورد پهنای باند، سرعت و تعرفه ارائه خدمات به مشترکان، مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به صورت دقیق اجرا کنند.

وی گفت: بر همین اساس پهنای باند سرویس در ۹۵ درصد زمان دریافت سرویس، باید با پهنای باند خریداری شده از سوی مشترک منطبق باشد.

حقی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مسیرهای اتصال مشترکان به مراکز مخابراتی کیفیت متفاوتی دارد و امکان ارائه سرعت های متفاوت به این کیفیت وابسته است، شرکتهای ارائه‌کننده خدمات موظف هستند با بررسی دقیق، سرعت‌های واگذاری را امکان‌سنجی کرده و پس از آن برای واگذاری به مشترکان اقدام کنند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مشترکان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت خواست درصورت بروز تخلف یا وجود مشکل در دریافت سرویس، شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ ثبت کرده و پاسخگویی به آن را پیگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید