فراخوان نخستین دوره رقابت علمی «کنز» اعلام شد

    کد خبر :214228

فراخوان ارسال فایل تصویری از دستاوردهای علمی در نخستین دوره «رقابت علمی کنز» که در قالب جایزه مصطفی(ص) برگزار می شود تا اردیبهشت سال آینده اعلام شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، رقابت علمی کنز (Knowledge Application and Notion for Society) رقابتی است میان دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید (زیر ۴۵ سال) که ایده­ های خود را در قالب یک ارائه تصویری عرضه می‌کنند.

این رویداد برای یافتن بهترین راه‌حل‌های علمی به‌منظور حل مشکلات جامعه با اهداف استفاده از ظرفیت‌های جامعه متخصصان، تهیه انباشتی از آثار علمی،‌ ارتقاء سطح انگیزش و خلاقیت نخبگان جوان،‌ بسترسازی جهت شناسایی و تبادل ایده‌های علمی و فناورانه و استمرار هدفمند تعامل محققان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

نام این مسابقه از حدیث پیامبر گرامی اسلام «مثل الّذی یتعلّم العلم ثمّ لا یحدّث به کمثل الّذی یکنز الکنز فلا ینفق منه؛ حکایت کسی که علم آموزد و از آن سخن نگوید چون کسی است که گنجی نهد و از آن خرج نکند» گرفته شده است.

فراخوان ارسال فایل تصویری از دستاوردهای علمی نخستین دوره «رقابت علمی کنز» اعلام شد. در این رویداد به منتخبین در زمینه‌های سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط‌زیست و فناوری اطلاعات و ارتباطات، با ارائه فایل‌های تصویری موردپذیرش جوایز ارزنده‌ای اعطا می ­شود.

ارائه راهکارهای مبتنی بر علم برای پاسخ به مسائل جوامع بشری یکی از ویژگی‌های مهم جهت داوری آثار است.۷ بهمن الی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ مدت فراخوان شرکت در این رقابت علمی است.

در این رقابت، علاقمندان می توانند دستاوردهای علمی خود را در قالب یک فایل تصویری ۳ تا ۵ دقیقه­ ای ارائه کنند. این رقابت علمی در قالب جایزه مصطفی(ص) برگزار خواهد شد.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی(ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید