در دیدار رئیس مرکز امور بین‌الملل با معاون وزیر آموزش علوم و تحقیقات اتریش بیان شد

حمایت از تداوم فعالیت مدارس ایرانی در «وین» منطبق با نظام آموزشی کشور میزبان

    کد خبر :210347

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با معاون وزیر آموزش علوم و تحقیقات اتریش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار ابتدا با توجه به قانون جدید مدارس در اتریش موضوع تداوم کار مدرسه جمهوری اسلامی ایران در اتریش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد سرفصل‌های کلیه پایه‌های نظام آموزشی ایران به زبان انگلیسی یا آلمانی ظرف یک ماه آینده در اختیار طرف اتریشی قرار گیرد و همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران به عنوان موسس معرفی شد تا فرایند کسب مجوز مدرسه در مکان جدید مطابق آیین نامه مدارس خصوصی اتریش انجام شود.

معاون وزیر اتریش گفت: حمایت لازم را برای تداوم فعالیت مدرسه ایرانی در وین منطبق با نظام آموزشی کشور میزبان انجام می دهد.

دکتر کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به گسترش همکاریهای دو کشور در عرصه های اقتصادی، علمی و فناوری خواستار افزایش ارتباطات و تعاملات دو کشور در حوزه آموزش پیش از دانشگاه شد که طرف اتریشی ضمن استقبال از موضوع مقرر شد رشته های مورد علاقه طرفین به یکدیگر منعکس شود تا زمینه برقراری یک کنفرانس و کارگاه مشترک به منظور تبادل تجربیات انجام شود. در خصوص رفت و آمد هیاتها نیزمقرر شد هیاتهای اعزامی از سوی طرفین با پذیرش هزینه های اقامت و حمل و نقل هیات از طرف کشور میزبان انجام شود.

در این ملاقات معاون سفیر ایران در وین و سرپرست مدرسه ایران در این شهر حضور داشتند. شایان ذکر است دکتر کریمی ضمن حضور در مدرسه
جمهوری اسلامی ایران در وین با معلمان و کارکنان مدرسه دیدار و گفتگو کرد و همچنین ملاقات هایی با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز امام علی (ع) در خصوص تاسیس مدرسه در مکان جدید انجام دادند.

علاوه براین از یک مدرسه با نظام آموزشی کشور اتریش بازدید کردند و ابعاد و زوایای ادامه فعالیت مدرسه جمهوری اسلامی ایران در وین را با توجه به قانون جدید مدارس خصوصی آن کشور مورد بررسی قرار دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید