رئیس مجمع جوانان استان کرمان :

ادغام “ورزش” و “جوانان” بر مشکلات افزوده است

    کد خبر :209965

رئیس مجمع جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه جدایی معاونت جوانان از وزارت ورزش مطالبه اصلی سمن‌های جوانان است، گفت: ادغام سازمان جوانان با وزارت ورزش باعث شده بر مشکلات این دو بخش افزوده شود و جوانان در سایه وزارت ورزش محو شوند.

احسان شیخ الاسلامی در گفت‌وگو با ایسنا همزمان با برگزاری همایش اولین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد در شیراز ، افزود: اگرچه دولت برای چابک و کوچک‌تر شدن این اقدام را انجام داد اما این اقدام مشکلات عملی را ایجاد کرد چرا که اگرچه جوانان ورزش می‌کنند اما همه مشکلات آنان ورزش نیست.

وی با اشاره به نقش سمن‌ها در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: سمن آرمان‌ شهرسازان بوتیا یکی از سمن‌های فعال حوزه جوانان است که در مجمع ملی جوانان حاضر شده است. این سمن در حال حاضر توانسته است ۵۰ کارتن خواب و ۷۰ خانوار را تحت پوشش قرار دهد و در عین حال توانسته در زمینه اشتغال‌زایی نیز فعال باشد.

شیخ الاسلامی برگزاری نمایشگاه و بازارچه های اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار را یکی دیگر از فعالیت های سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: این سمن موفق شده است با مذاکراتی که انجام داده بدون دریافت اجاره بها این فضا را در اختیار زنان سردرست خانوار قرار دهد.

رئیس مجمع جوانان استان کرمان در ادامه از حوزه جدید فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کرمان تحت عنوان «دفاتر تسهیل‌گری بافت‌های ناکارآمد» خبر داد و تصریح کرد: این دفاتر تحت نظارت وزارت کشور خواهند بود. اما از آنجایی که کار به یک شرکت تحویل داده می‌شد ناچار شدیم با ثبت یک شرکت کار را تحویل بگیریم اما در قالب سمن آن را انجام دهیم.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه این دفاتر قرار است ارتباط بین مردم و دولت را تسهیل کنند، ادامه داد: امیدواریم بعد از برگزاری مجمع ملی جوانان نگاه سیستم دولتی به NGO ها ، مردم و جوانان تغییر کند. دولت باید به مردم اعتماد کند و فرصتی فراهم‌ شود تا جوانان بتوانند خودشان را نشان دهند.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه «شورای مشورتی جوانان استانداری»گاهی خود را جایگزین فعالیت سمن های جوانان می داند، تصریح کرد: این شورا، دولتی است و ساختار آن با سمن‌های جوانان متفاوت است.

رئیس مجمع جوانان استان کرمان با اشاره به نقش سمن ها در کمک به مسئولان دولتی برای شناخت آسیب‌های اجتماعی توضیح داد: بعد شناخت لایه های آسیب دیده دوم و سوم شهری به وسیله سمن بوتیا، اعضای این سمن ابتدا بسته های غذایی و پوشاک بین این افراد توزیع می‌کردند، اما در ادامه با استانداری و وزارت راه و شهرسازی و… وارد مذاکره شدند و حتی استاندار کرمان را برای بازدید از این مناطق دعوت کردند و در نهایت این سمن « حلقه مهرورزی بوتیا» را برای کمک به این مناطق تشکیل داد.

شیخ الاسلامی در ادامه با بیان اینکه این سمن توانسته است برای سه تن از معتادان درمان شده زمینه اشتغال را فراهم‌کند، افزود: برخی از این خرده فروشان بعد از درمان تحت پوشش سمن قرار گرفتند و درحال حاضر به دنبال کمک به سایر آسیب دیدگان موصوع اعتیاد هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید