انتقاد شديد آيت الله مکارم شيرازي از قبول سند 2030

    کد خبر :20907

مرجع تقليد شيعيان جهان با انتقاد از امضا و اجراي سند 2030، آن را دامي حساب شده براي سلطه بر ملت هاي جهان و دگرگون کردن فرهنگ و مذهب آنها دانست.

آيت الله مکارم شيرازي امروز در درس خارج که در مسجد اعظم برگزار شداين سند را براي ملت ها ودولت هايي که آن را قبول کرده اند تعهد آور دانست و افزود: اگر چه در ظاهر اين سند اهداف زيبا و انساني نمايش داده شده اما در بطن آن تثبيت نظام سلطه بر جهان است.
اين مرجع تقليدشيعيان ضمن تشريح برخي از اهداف17گانه و فصول 59گانه اين سند گفت: رفع موانع حقوقي،اجتماعي واقتصادي براي دستيابي به تساوي جنسيتي براي زنان و دختران، تضمين آموزش با کيفيت و برابر و ترويج فرصت هاي يادگيري براي توانمندي همه زنان و دختران از اهداف فصل هشت اين سند است که کاملا مغاير با شرع و فرهنگ اسلامي کشور است.
اين مرجع تقليد به بند پيشنهادي مسئولان دولت جمهوري اسلامي ايران به عنوان شرط ضمن عقد اين سند هم اشاره کرد و افزود: همانگونه که شرطي که بر اساس مقتضاي عقل نباشد باطل است اين شرطي هم که مسئولان گذاشته اند به عنوان حاشيه ومخالف با روح سند است ومي توان آن را باطل کرد.انتقادشديد آيت الله مکارم شيرازي از قبول سند2030
آيت الله مکارم شيرازي تفاوت نگاه در تعبير الفاظ به کار رفته در اين سند رامغاير با موازين شرعي وحاکميتي کشور خواند وگفت:منظور از خانواده در اين سند علاوه بر زن وشوهر دوهمجنس هم دانسته شده است وهمچنين اين سند بسيج وسپاه کشور را دو مصدا ق خشونت مي داندکه بايد براي رفع آن کوشيد.
وي  شوراي عالي انقلاب فرهنگي را متولي قبول بررسي ويا  رد چنين اسنادي دانست وگفت:چرا اين سند بي سرو صدا به آموزش وپرورش داده شده است وحتي مقام رهبري ،مجلس وشوراي انقلاب فرهنگي به عنوان متولي چنين اسنادي نبايد از آن خبر داشته باشند.
آيت الله مکارم شيرازي اجراي اين سند را از سال 2015 تا سال 2030 خواند و گفت: دو سال از اجراي اين سند مي گذرد تصويب کننده گان اين سند بگويند اگر نيتي به جز سلطه و جاسوسي داريد با توجه به هدف 2 اين سند در حمايت از کودکان جهان و پايان دادن به فقر چه کاري براي کودکان گرسنه و وبا زده ي يمن،عراق و سوريه کرده ايد.
اين مرجع تقليد در پاسخ سوال برخي از طلاب  که چرا قبل از انتخابات اين سند را افشا نکرديد گفت: نخواستيم آرامش و نشاط حاکم بر انتخابات تحت الشعاع قرار بگيرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید