توضیحات اشتری درباره اغتشاشات اخیر/ ماجرای کشته‌سازی‌ها مشکوک است

    کد خبر :202738

فرماده نیروی انتظامی توضیحاتی در مورد حواشی پیش آمده درباره حوادث اخیر ارائه و اعلام کرد: تمامی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضایی تحویل داده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه اولین همایش ملی ناجا و تمدن اسلامی که صبح امروز در محل سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، گفت:‌ در اغتشاشات اخیر تعدادی از افراد حاضر توسط پلیس دستگیر شدند که در پی آن پالایش‌هایی انجام شده و افرادی که احتمال دادیم نقشی نداشته باشند آزاد شدند. تعداد دیگر نیز جزو افرادی بودند که باید بررسی بیشتری انجام می شد اما چون نمی‌خواستیم آنها را در بازداشت نگه داریم، آنها را رها کردیم اما از آنها خواستیم تا در روزهای اول و زمانی که تحقیقات کامل نشده به کلانتری آمده و وضعیت خود را مشخص کنند.

وی درباره تحویل متهمان به دستگاه قضایی نیز به ایسنا گفت: درهمان روزهای اول افراد دستگیر شده به دستگاه قضایی تحویل داده شد.

اشتری در پاسخ به سوالی درباره شهدا و جانبازان ناجا در حوادث اخیر گفت: در این حوادث شهید نداشتیم، اما تعدادی از ماموران ما مصدوم و مجروح شدند.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا ماموران پلیس از سلاح‌های جنگی استفاده کرده بودند یا خیر؟ گفت:‌ هیچ یک از ماموران ما سلاح جنگی نداشتند.

اشتری درباره تعداد کشته شدگان نیز با بیان اینکه در صحنه نیز هیچ مورد کشته شده نداشتیم، گفت: ماجرای کشته‌سازی‌ها مشکوک است و این موضوع در حال بررسی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی اخبار مطرح شده درباره خودکشی نیز اظهار کرد:‌ این موضوع نیز در حال بررسی است.

فرمانده ناجا در واکنش به برخی از تلاش‌ها و فراخوان‌ها برای راه‌اندازی ناآرامی گفت:‌ این‌ها هم یکسری شایعات بی‌اساس است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آتش گرفتن پاسگاهی در قهدریجان اصفهان گفت: این پاسگاه درحال مرمت و بازسازی است.

اشتری با تاکید بر اینکه در وقایع اخیر به تمامی ماموران تاکید شده بود که همراه با خویشتن‌داری رفتار کنند، گفت:‌ هیچ یک از ماموران از ما سلاح جنگی نداشتند، همچنین از پرسنل باتجربه استفاده شد و دستگیری‌ها به صورت هدفمند انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید