انویدیا با اوبر و فولکس واگن برای توسعه تکنولوژی خودروی خودران همکاری می‌کند

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۰۷
    کد خبر :195132

انویدیا با دست پر به 2018 CES آمده است و یکی از بخش‌هایی که این غول صنعت تراشه‌ روی آن مانور زیادی داده، مسئله‌ی تکنولوژی‌های خودروی خودران است.

لاس‌وگاس این روزها میزبان نمایشگاه CES است؛ نمایشگاهی که تمام بزرگان دنیای تکنولوژی را برای معرفی دستاوردها گرد هم آورده است. انویدیا یکی از شرکت‌هایی بزرگی است که با دست پر به این نمایشگاه آمده و با رونمایی از سیستم روی چیپ Xavier خودروسازان را شادمان کرده است. به گزارش رویترز، انویدیا تصمیم دارد با اوبر و فولکس واگن برای توسعه تکنولوژی‌های خودروی خودران همکاری کند؛ انویدیا اکنون پلتفرم هوش مصنوعی توسعه‌یافته‌ای دارد که اوبر و فولکس‌واگن از استفاده‌کنندگان آن در آینده خواهند بود.

انویدیا اکنون با شرکت‌های مثل تسلا و بایدوی چین برای ساخت تراشه‌ی گرافیکی و توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید برای دنیای خودروی خودران همکاری می‌کند. جن‌سن هانگ، مدیرعامل انویدیا، در جریان کنفرانس این شرکت در لاس‌وگاس اعلام کرد که ناوگان خودروی خودران اوبر از تکنولوژی‌های انویدیا استفاده می‌کند و این مسئله در آینده نیز ادامه خواهد داشت. اوبر از سال ۲۰۱۶ از تکنولوژی پردازشی تراشه‌های گرافیکی انویدیا در ناوگان خودران‌های خود استفاده کرده است؛ شاسی بلندهای SC90 ولوو، اولین ناوگان تست خودروهای خودران اوبر در پیتسبورگ و فونیکس بودند که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کردند. برنامه‌ی‌ توسعه‌ی خودروهای خودران اوبر به دلیل مشکلات قضایی پیش‌آمده، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند؛ البته انویدیا می‌گوید این برنامه با سرعت در حال پیشرفت است و یک میلیون مایل توسط خودروهای خودران‌ اوبر در ۱۰۰ روز گذشته پیموده شده است.

انویدیا همچنین به دنبال استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی Drive IX جدید خود در خودروهای فولکس واگن است؛ این تکنولوژی نوعی راننده‌ی کمکی هوشمند است که با اطلاعات حسگرهای داخلی و خارجی خودرو کار می‌کند. تا به امروز بیش از ۳۲۰ کمپانی به‌نوعی درگیر استفاده از تکنولوژی‌های Drive و Drive PX2 انویدیا شده‌اند؛ این تعداد شامل خودروسازها،‌ توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، تأمین‌کنندگان سخت‌افزار و کمپانی‌های فعال در بخش حسگرها و مپینگ می‌شود. انویدیا امیدوار است که سیستم روی چیپ جدید و بسیار قدرتمند Xavier نیز به گسترش هر چه بیش‌تر تکنولوژی‌های مرتبط با خودروی خودران‌ کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید