مدیرکل امور مرزی وزارت کشور توضیح داد

دلایل ورود وزارت کشور به ساماندهی “کوله‌بری”

    کد خبر :179580

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور دلایل ورود به مقوله ساماندهی کوله‌بری را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا مجید آقابابایی در نشست خبری ظهر امروز خود که در وزارت کشور برگزار شد، بیان کرد: کوله‌بری باتوجه به شانیت و کرامت انسانی هیچگاه مورد نظر مسئولان نظام نبوده است و ساماندهی آن باتوجه به نوع نگرشی که مسئولان کشور به مرزبانان واقعی دارند، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کوله بری یک اصطلاح قدیمی است که از سال‌ها قبل مرزنشینان ما در مناطق مرزی اصطلاحا از این عنوان استفاده می‌کردند و با مرزنشینان کشورهای مقابل مراوده داشتند.

آقابابایی در ادامه عنوان کرد: توجه به موضوع کوله‌بری به عنوان توقف آن نیست و در حقیقت ساماندهی موضوع در نوع نگرشی است که مسئولان نظام به مرزنشینان به عنوان مرزبانان واقعی کشور دارند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: به چند دلیل وزارت کشور و دستگاه‌های ذیربط به ساماندهی کوله بری ورود کردند، بازداشت‌های موقت مرزی که در سال‌های قبل وجود داشت باعث می‌شد که مرزنشین واقعی سود واقعی را از این عمل بدست نیاورد و درحقیقت بهره‌ور این موضوع کسان دیگری بودند که در قالب‌های مختلف این عمل را انجام می‌دادند و مرزنشینان ما بنابر زحمتی که می‌کشیدند درآمد واقعی و بهره‌وری اصلی را نمی‌بردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید