كارگردانی «ملودی شهر بارانی» دقیق و مرتب است

    کد خبر :17885

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سعید داخ، بازیگر و كارگردان تئاتر پس از تماشای نمایش «ملودی شهر بارانی» به كارگردانی میكاییل شهرستانی در تماشاخانه مهر حوزه هنری، گفت: باید به گروه اجرای این نمایش تبریك گفت كه توانسته‌اند این نمایش‌نامه‌ از زنده‌یاد اكبر رادی را چنین دقیق و تمیز به صحنه ببرند.

وی با بیان این‌كه برخی تماشاگران امروز حوصله‌ی تماشای نمایش‌های طولانی را ندارند اظهار داشت: اجرای برخی از نمایش‌نامه‌های زنده‌یاد رادی گاهی تا نزدیك به 3 ساعت هم می‌شوند كه البته كُندی ریتم متن آن‌ها در حوصله‌ی همه‌ی تماشاگران نیست. اما در اجرای «ملودی شهر بارانی» من به هیچ وجه دچار كسالت نشدم و از تماشای آن لذت بردم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون افزود: تماشاگران امروز نسبت به قدیم، فرق كرده‌اند. نه حوصله‌ی زیادی دارند نه تحمل ریتم كُند را دارند و دلشان می‌خواهد زود به نتیجه برسند اما قطعا تماشاگر امروز نیز به دنبال دغدغه‌های خود در آثاری ست كه به تماشای‌شان می‌نشیند. از سوی دیگر همین دغدغه‌های مردم نیز بسیار متنوع و گوناگون شده است. شما نمی‌توانید دغدغه‌ها و نیازهای تماشاگران را در طبقه‌بندی‌های محدودی قرار دهید. از این رو توجه به كثرت سلایق مخاطبان نیز باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اجرای نمایش «ملودی شهر بارانی» در حوزه هنری یادآور شد: میكاییل شهرستانی هنرمند بسیار ارزشمندی برای تئاتر كشور است. تعامل و همكاری حوزه هنری با این هنرمند گرانقدر اتفاق بسیار خوب و امیدبخشی است.

سعید داخ در پایان گفت: معتقدم كوروش زارعی به عنوان مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و به عنوان یك هنرمند تئاتری دغدغه‌مند، تلاش گسترده‌ای برای رونق تماشاخانه‌های حوزه هنری دارد؛ همانطور كه مدیران پیشین تئاتر حوزه هنری نیز از جامعه‌ی تئاتر بودند و می‌خواستند برای تئاتر كار كنند. از این رو فكر می‌كنم مدیران بالادستی حوزه هنری باید توجه و همكاری بیشتری به تئاتر داشته باشند. در این اواخر شاهد اجرای نمایش خوبی در حوزه هنری بوده‌ام و امیدوارم این روند رو به رشد، همچنان و بیش از پیش ادامه یابد.

یادآور می‌شود «ملودی شهر بارانی» به كارگردانی میكاییل شهرستانی تا 5 خردادماه ساعت 19 در تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری میزبان تماشاگران تئاتر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید