آخرین خبرها از پرونده محمود صادقی و سلفی‌بگیران مجلس

  • سیاسی
  • جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۹:۱۱
    کد خبر :174277

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با تشریح جلسه اخیر این هیئت، آخرین اخبار از پرونده اتهامات محمود صادقی به یک مرجع تقلید و سلفی‌بگیران مجلس را تشریح کرد.

محمد جواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه در حال حاضر در حدود 15 پرونده در هیئت متبوعش مطرح است، گفت: با توجه به موضوع پرونده‌ها بررسی و رسیدگی به برخی آنها زمان کمتر و برخی زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش تسنیم وی درباره پرونده شکایت 70 تن از نمایندگان از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، ادامه داد: نمایندگان شکایت خود را از طریق کمیسیون اصل 90 پیگیری می‌کنند لذا اعضای هیئت طی نامه‌ای به داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 خواسته‌اند تا مدارک و مستند شاکیان را در اختیار هیئت نظارت قرار دهد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ به این پرسش که آیا شکایتی درباره اظهارات اخیر محمود صادقی نماینده تهران به هیئت نظارت واصل شده، تصریح کرد: شکایتی از سوی حسین هدایتی و همچنین دفتر آیت الله مکارم درباره اظهارات اخیر صادقی به هیئت نظارت واصل نشده است.

جمالی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر هیئت پرونده شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی با حضور بهروز نعمتی از سوی هیئت رئیسه، محمدی از دفتر پارلمان و بنده به همراه سردار اشراق از سوی ناجا بررسی شد، ادامه داد: قرار است این جلسات ادامه یابد تا این پرونده به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه همچنین شکایت جمعی از مردم شیراز از نمایندگان سلفی‌ بگیر با خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بررسی شد، ادامه داد: از یک سو به دلیل اینکه شاکی مشخص نبود(جمعی از مردم شیراز)، از طرف دیگر اعضای هیئت نظارت اقدام نمایندگان را خلاف شئونات نمایندگی تشخیص نداده لذا پرونده مختومه شد.

نماینده مردم فسا در مجلس، با بیان اینکه در جلسه اخیر هیئت، شکایت محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان از علیرضا محجوب نماینده تهران درباره اظهارات این نماینده در زمان رای اعتماد به وزیر کار بررسی شد، خاطر نشان کرد: مقرر شد در جلسه آتی هیئت، پورابراهیمی توضیحات خود را در این باره ارائه کند.

جمالی تصریح کرد: همچنین در جلسه اخیر هیئت شکایت دفتر امام جمعه سابق قاعنات از فرهاد فلاحتی نماینده قاعنات درباره مسائل انتخابات ریاست جمهوری نیز بررسی شد که اعضای هیئت با توجه به اظهارات فلاحتی، اقدام وی را خلاف شئونات و وظایف نمایندگی تشخیص ندادند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: شکایت از احمد صفری و عبدالرضا مصری نمایندگان کرمانشاه درباره چگونگی واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه بررسی و اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهارات آنها را مغایر با وظایف و شئون نمایندگی تشخیص ندادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید