انتقاد عضو شورای شهر از مدیریت قالیباف: آسیب‌های اجتماعی با پول و ساختمان رفع نمی‌شود/ صرفِ اینکه کار جنجالی بکنند، کافی نیست

    کد خبر :169379

انتقاد فخاری، عضو شورای شهر تهران از مدیریت قالیباف: ورود شهرداری موضوع آسیب‌های اجتماعی باید بر اساس اثربخشی باشد/ صرفِ اینکه تیترهای خوبی داشته باشد کافی نیست

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از بررسی تمامی فعالیت‌های شهرداری تهران در بخش‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و میزان اثربخش بودن شهرداری در این حوزه خبر داد و گفت: صرف داشتن ساختمان و پول برای ورود به آسیب‌های اجتماعی کافی نیست.

الهام فخاری  درباره بررسی عملکرد مدیریت گذشته شهرداری تهران در بخش آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد: در حال تهیه گزارش کاملی از این وضعیت هستیم و به‌زودی این گزارش با توجه به میزان اثربخشی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از گرمخانه‌های شهر تهران، گفت: گزارشی از وضعیت گرمخانه‌ها نیز در حال تهیه است البته منتظر افتتاح دو گرمخانه دیگر شهرداری در دی‌ماه امسال هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره اثربخش بودن مرکز پیام شهرداری تهران، گفت: این مرکز مختص دخترانی است که به دلایلی از خانه گریختند اما این موضوع و ساماندهی آن بر عهده وزارت کشور است و لزوماً نباید شهرداری تهران به دلیل داشتن ساختمان و پول به این مسائل ورود کند. ورود بی‌محابا به این مسائل به معنای کمک کردن نیست و گاهی منجر به اصلاح امور نمی‌شود.

فخاری با تأکید بر اینکه در حال ارزیابی میزان اثربخشی فعالیت این مرکز نیز هستیم، تصریح کرد: باید دید که این مرکز چند درصد پوشش برگشت اجتماعی داشته و چه میزان اثربخش بوده است بدون تردید ورود شهرداری به‌تمامی موضوعات آسیب‌های اجتماعی باید بر اساس میزان اثربخشی باشد صرف اینکه مسئله جنجالی است و می‌تواند تیترهای خوبی داشته باشد کافی نیست. باید مکانیزمی برای مثمر ثمر بودن طرح‌هایی این بخش وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه ساماندهی بسیاری از بخش‌های آسیب‌های اجتماعی بر عهده وزارت کشور و سازمان بهزیستی است این احتمال وجود دارد که در صورت عدم اثربخشی لازم و موازی کاری اجرای این طرح‌ها توسط شهرداری تهران متوقف شود؟ اعلام کرد: هر احتمالی وجود دارد البته باید منتظر ماند دید که چه میزان اثربخش بوده است آنچه اهمیت دارد این است که سازوکار اصلاحی الویت کار است و بر اساس اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران چابک سازی محور سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی این دوره خواهد بود.

در گفت و گو با «انتخاب»،به گفته فخاری هر موضوعی در بخش‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی اعم از زنان، کودکان کار، افزاش بالندگی، شادابی اجتماعی و غیره باید بررسی شود تا با توجه به بودجه اختصاص‌یافته آیا اثربخش بوده است تا در صورت عدم برآورده کردن انتظارات طرح‌ها اصلاح یا جایگزین شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تناسبی میان اثربخشی لازم با بودجه‌های تخصیص‌یافته در بخش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد یا نه؟ گفت: بعد از اتمام بررسی‌ها این مورد نیز اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید