تمام وعده های دولتی ها به زلزله زدگان کرمانشاهی

    کد خبر :166584

از جمله وعده های ربیعی می‌توان به وعده های علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زلزله زدگان اشاره کرد که پس از بازدید از مناطق زلزله زده گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی شهرستان های زلزله زده در استان کرمانشاه باید با افزایش ۳۰ درصدی همراه باشد.

به گزارش افکارنیوز، بیش از 3 هفته از وقوع زلزله دلخراش و جانکاه استان کرمانشاه و فوت بیش از 569 نفر از هموطنانمان در این حادثه تلخ می‌گذرد.

زلزله ای که اگر چه وقوع آن، لرزه بر جان هموطنان کرد زبانمان انداخت و آوار خانه هایشان را بر سرشان فرو ریخت اما در کنار هم ایستادن سایر مردمان مهربان و سخاوتمند این سرزمین را اینبار به خاطر شیرمردان و شیرزنانی رقم زد که به راستی جزو مهربانترین و صبورترین فرزندان این آب و خاک هستند.

آوار خانه های سرپل ذهاب و ویران شدن خانه امید اهالی ساده دل و غیور غرب کشور، نه بر زمین کرمانشاه که گویی بر جان و دل مردمانی نشسته است که شاید در ظاهر صدها کیلومتر با کردزبانان مهربان فاصله دارند اما از همان ساعات اولیه وقوع زلزله، حمایت های همه جانبه خود را راهی مناطق زلزله زده کردند.

مردم ما یادشان نمی رود که بهای سور و سات شادی و آرامش این روزهای سرزمین ما را کردزبان ها در دوران دفاع مقدس به قیمت جان پرداخت کردند و هر قبیله مردمان کرد نشانی از چندین لاله سرخ و عاشق را در پیشانی عشق نوشته خود به یادگار دارد.

برخی از مردم در سراسر کشور در شبکه‌های مجازی کمپین‌های حمایتی ویژه زلزله‌زدگان به راه انداختند و مایحتاج آسیب دیدگان را به سرعت با مشارکت سایر مردم تهیه کردند و برخی نیز تمام دارایی خود را با جان و دل وقف شب های سرد آوارگی زلزله زدگان کردند تا نور امید را به خانه های بی‌چراغ آن‌ها بتابانند.

تحقق وعده‌هایی که فقط یک جُو همت می‌خواهد

مسئولان مختلف از سایر نهادهای کشور در جهت حمایت از زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بیانیه های تسلیت و تعزیت صادر کردند و خود را همدرد آسیب دیدگان و بازماندگان این حادثه دردآلود نام بردند. همراه با بیانیه ها و پیام های ابراز همدردی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی که در قبال حادثه دیدگان دارای مسئولیت هستند به دادن وعده‌های خوش آب و رنگ به آن‌ها پرداختند.

وعده‌هایی که تحقق یا عدم تحقق آن تنها و تنها به همت مجدانه و پیگیری مستمر مسئولان بستگی دارد. مسئولان نهادهایی حمایتی همچون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با زیر مجموعه‌ایی چون سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی«ره»، ستاد مدیریت بحران، هیئت دولت، هلال احمر و سایر دستگاه‌های مسئول، هر یک در مواجهه با زلزله‌زدگان و در جلسه مدیریت بحران مجموعه خود وعده های بی‌شماری برای بازسازی هر چه سریعتر و با کیفیت تر خانه های تخریب شده زلزله‌زدگان دادند.

تمام وعده های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زلزله زدگان کرمانشاهی

از جمله این وعده ها می‌توان به وعده های علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زلزله زدگان اشاره کرد که پس از بازدید از مناطق زلزله زده گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی شهرستان های زلزله زده در استان کرمانشاه باید با افزایش ۳۰ درصدی همراه باشد.

ربیعی همچنین به ساخت ۲ باب درمانگاه مجهز، یک مرکز توانبخشی و نگهداری از کودکان بی سرپرست اشاره کرد و تصریح کرد: مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به یک هزار و ۳۰۰ خانه تخریب شده مددجویان زلزله زده نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

وی در ادامه وعده به زلزله‌زدگان خاطرنشان کرد: تهیه شناسه برای افراد زلزله‌زده کرمانشاه که توسط معاونت رفاه وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی شناسایی می شوند و شرایط رفاهی آن‌ها تا چندین سال توسط معاونت رفاه وزارت کار، رصد می ‌‌ کند.

وی در ادامه از طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ساخت دو مرکز تامین اجتماعی و درمانی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز در کانکس‌های درمانی این منطقه خدمات پزشکی با تجهیزات کامل به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود.

اعطای وام بدون بهره به مددجویان بهزیستی و همچنین مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، یکی از دیگر از مواردی است که وزیر کار پس از بازدید از مناطق زلزله زده، دستگاه‌های ذیربط را مکلف به پرداخت آن کرد.

ربیعی تاکید کرد: وام ۴ میلیون تومانی بدون کارمزد به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اعطاء می‌شود و پس از مدتی به صورت اقساط ماهیانه از طریق کسر حقوق دریافت کنندگان وام، باز پرداخت می‌شود.

وعده دیگر وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، افزایش دو برابری مستمری مددجویان بهزیستی مناطق زلزله زده به مدت ۲ ماه بود.

ربیعی وعده امید بخش تر دیگری هم شامل اعطای وام بلاعوض به مبلغ ۱۰ میلیون تومان علاوه بر ۲۵ و ۳۵ میلیون تومان وام دولت به زلزله‌زدگان، برای مددجویان بهزیستی داد.

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد برای اشتغالزایی که در اختیار روستائیان ۵۰۰ روستای قرار می گیرد یکی دیگر از وعده‌هایی است که ربیعی آن را ویژه سرمایه‌گذاری در بخش دامپروری و کشاورزی برشمرد تا به گفته وی زلزله زدگان روستایی که از این جهت نیز دچار آسیب شده اند از آن بهره‌مند شوند.

ربیعی در مقام وزیر کار به کارگران آسیب دیده در زلزله استان کرمانشاه هم قول تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها زیر چتر حمایتی بیمه بیکاری را داد و گفته است که برای کارخانه‌هایی که به دلیل وقوع زلزله آسیب دیده‌اند نیز بسته‌های حمایتی شامل بخشش مالیاتی، جرایم و بدهی‌ها و بدهی اختصاص می‌یابد تا مالکان و تولید کنندگان این مراکز هر چه زودتر قدرت تولید و درآمدزایی خود را کسب کنند.

تمام وعده های مدیریت بحران به زلزله زدگان کرمانشاهی

به نظر می رسد که در حجم انبوه وعده های ریز و درشتی که مسئولان به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه داده‌اند، مهمترین وعده را اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور به زلزله‌زدگان داده است.

نجار به زلزله‌زدگان کرمانشاهی قول داده است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت ۷ الی ۸ ماهه با همکاری دستگاه‌های مسئولان و مشارکت مردم، نوسازی و بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان را به اتمام می‌رساند.

تمام وعده های کمیته امداد به زلزله زدگان کرمانشاهی

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی «ره» هم با اعلام اینکه کمک‌های مردمی ویژه زلزله‌زدگان تا کنون به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است، از تعهد ادارات کل این مجموعه برای مشارکت در ساخت و بازسازی بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی خبر داده است.

اینکه رئیس کمیته امداد تامین مبلغ مورد نیاز برای ۳ برابر شدن مستمری آبان ماه مددجویان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را از طریق کمک‌های مردمی اعلام می‌کند نیز موضوع جالب و قابل توجهی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی «ره» با اشاره به توافق این مجموعه با بنیاد مسکن، گفته است که خسارت وارد آمده به ۶ هزار خانواده تحت پوشش آسیب دیده کمیته امداد از طریق اعطای وام بلاعوض برای جبران خسارت واحدهای مسکونی باکیفیت و همچنین کمک بلاعوض برای لوازم خانگی تامین می‌شود.

بنابر وعده‌های فتاح و بر اساس توافق کمیته امداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) مقرر شده است تا کانکس برای اسکان موقت تمامی خانواده‌های روستایی در اسرع وقت تهیه و فراهم شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی «ره» از زلزله‌زدگان روستاهای کرمانشاه هم غافل نبوده است و از پرداخت خسارت روستائیان از طریق بیمه روستایی خبر داده است.

فتاح به مردم اطمینان خاطر داده است که قرار است ۱۰۰ درصد خسارات وارد آمده به ۶ هزار خانواده خسارت‌دیده زلزله استان کرمانشاه که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» هستند از طریق کمک‌های دولت، مردم و امکانات کمیته امداد جبران می‌شود و تاکید کرده است که هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

میزان کمک های مردمی به هلال احمر برای زلزله زدگان کرمانشاهی

کمک نقدی مردم به حساب هلال احمر برای زلزله‌زدگان از ۵۰ میلیارد تومان گذشت. این خبری است که مسئولان هلال احمر در یکی از صفحات مجازی خود آن را منتشر کرده‌اند و با توجه به کمک های نقدی مردم به سایر نهادها، انتظار می‌رود مشکل سرپناه و احداث خانه زلزله زدگان در کمترین زمان ممکن مرتفع شود و ساخت خانه‌هایشان شروع شود.

جمعیت هلال احمر از حجم قابل توجه کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان با عنوان «بی‌سابقه‌ترین کمک مردمی» به جمعیت هلال احمر یاد کرده است و مسئولان این سازمان طی روزهای اخیر گفته‌اند که میزان کمک نقدی از مبلغ ۵۰ میلیارد تومان گذشته است.

امید می‌رود حالا که مردم با جان و دل، به یاری زلزله‌زدگان استان کرمانشاه شتافتند، مسئولان نیز با تلاش صادقانه و بی ‌وقفه، نسبت به مرتفع ساختن مشکلات زلزله‌زدگان وارد عمل شوند و گامی در جهت کاهش دردهای بی شمار مردمان نجیب و درد کشیده استان کرمانشاه بردارند.

مسئولان باید وعده‌های خود به زلزله‌زدگان را در صدر اولویت های کاری‌شان قرار بدهند که زمستان سرد و آوار تنهایی کرمانشاهیان نرود و روسیاهی‌اش به وعده‌های آن‌ها نماند. خوش قولی مسئولان یعنی روشن شدن چراغ امید در میان صبورترین مردمان این سرزمین و رهبر معظم انقلاب بارها مسئولان را به این امر موظف دانسته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید