آلمان: روابط اروپا با آمریکا هرگز به حالت پیش از ترامپ باز نمی گردد

    کد خبر :166466

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه ‘اروپا باید منافع خود را تعریف کند’، گفت: دیدگاه سنتی درباره نقش محافظت کننده آمریکا در حال فروپاشی است و روابط اروپا با آمریکا هرگز به حالت قبل از دولت دونالد ترامپ بازنخواهد گشت.

زیگمار گابریل گابریل امروز (سه شنبه) در سخنانی پیش از عزیمت به بروکسل برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هشدار درباره تغییر نظم جهانی افزود: مداخله کمتر آمریکا در امور بین المللی در دولت ترامپ، تاثیراتی بر آلمان و همسایگان اروپایی آلمان خواهد داشت .
وی نگاهی تازه را به روابط دو سوی اقیانوس اطلس (آمریکا و اروپا) خواستارشد و گفت: آمریکا در زمان رهبری ترامپ مانند گذشته نقش یک قدرت سیاسی جهانی را ایفا نمی کند.
گابریل افزود: عقب نشینی آمریکا از نقش قابل اعتماد این کشور به عنوان تضمین کننده چندجانبه گرایی تحت رهبری غرب، به تغییراتی در نظم جهانی شتاب می بخشد که این امر پیامدهایی فوری برای منافع آلمان و اروپا خواهد داشت.
وزیر امور خارجه آلمان گفت: آلمان به سرمایه گذاری در مشارکت خود با آمریکا ادامه خواهد داد اما لازم است که آلمان در نمایندگی منافع خود قاطعتر باشد؛ ما باید مواضع خود را بروشنی بیان کنیم و خطوط قرمز را هر جا که لازم باشد مشخص کنیم.
به گزارش ایرنا، نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو روزهای 5م و 6م دسامبر (14م و 15م آذر) در بروکسل با هدف بررسی موضوعات مرتبط با امنیت ناتو پیش از اجلاس تابستان 2018 برگزار می شود.
وزیران امور خارجه ناتو در این نشست همچنین همکاری های ناتو با اتحادیه اروپا و فرصت های توسعه این همکاری ها را بررسی می کنند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه سوئد و فنلاند نیز در این گفت وگوها شرکت خواهند کرد.وزیران امور خارجه روابط با روسیه و توافق مینسک را نیز بررسی می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید