تنها راه درمان ایدز آگاهی سازی مردم است

    کد خبر :163344

وزیر بهداشت با اشاره به آگاهی سازی مردم نسبت به بیماری ایدز گفت: اگر خدمات وزارت بهداشت در ۳۰ سال گذشته نبود شرایط کشور ما از بسیاری از کشورهای آفریقایی در مواجه با بیماری ایدز بدتر بود.
دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش روز جهانی ایدز گفت: در طرح تحول سلامت بیش از ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین را تحت پوشش قرار دادیم که سبب شناسایی بیشتر مبتلایان به ایدز شد.

وی افزود: ما در مناطقی که احتمال شیوع ویروس HIV بیشتر بود حضور جدی تری داشتیم و توانستیم افراد بیشتری را شناسایی کنیم.

وزیر بهداشت همچنین تصریح کرد: ۳۱۶ هزار زن باردار را مورد آزمایش قرارداده و در میان آنها ۷۴ نفر مبتلا به ایدز شناسایی شدند که ۹۷ درصد نوزادان سالم به دنیا آمدند.

هاشمی ادامه داد: در راستای آگاهی سازی نیز اقداماتی از سوی صداوسیما انجام شده که جای تقدیر دارد. علی رغم تمام تلاش هایی که در حوزه سلامت شده آمار ایدز در کشور رو به افزایش است و جای نگرانی دارد.

وی گفت: ایدز یکی از آسیب های اجتماعی است که بخشی از آن به مسئولان مربوط می شود و بخشی از آن به مردم برمی گردد و متاسفانه مردم نسبت به روابط شخصی خود بی تفاوت شده اند. آمار اعتیاد، طلاق و ایدز زیبنده کشور ما نیست.

وزیر بهداشت گفت: تنها راه درمان ایدز توانمندسازی و آگاه شدن مردم است و امیدوارم سال دیگر که دور یکدیگر جمع می شویم شاهد کاهش آمار ایدز در کشور باشیم.

به گزارش مهر، هاشمی ادامه داد: پیشگیری از ایدز از خانواده ها شروع می شود و جامعه پزشکی به تنهایی نمی تواند با آن مقابله کند. اگر خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عمدتا در دست همان بهورزان در ۳۰ سال گذشته نبود شرایط کشور ما از بسیاری از کشورهای آفریقایی در مواجه با بیماری ایدز بدتر بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید