تمایل کاربران به تمدید سرویس اینترنت حجمی فعلی و عدم استقبال از تعرفه‌های جدید

    کد خبر :157005

در حالی که اخیرا تعرفه های جدید اینترنت اعلام شده‌اند، بسیاری از کاربران از این مدل جدید استقبال نکرده‌اند و به دنبال تمدید سرویس اینترنت حجمی فعلی خود هستند.

به تازگی محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از تعرفه های جدید اینترنت ثابت پرده برداشت و اعلام کرد روش فروش اینترنت به زودی از مدل حجمی به غیر حجمی و مصرف منصفانه تغییر پیدا می‌کند. طبق آخرین اخبار، تعرفه های اینترنت از دهم آذرماه تغییر می‌کنند و تنها چند روز تا پایان فروش سرویس اینترنت حجمی فعلی باقی مانده است.

تغییر روش فروش اینترنت از حالت حجمی به غیر حجمی از مدت‌ها پیش در دستور کار دولت قرار گرفته بود اما هر بار، کاربران به مدل جدید و تعرفه‌های جدید اینترنت ارائه شده اعتراض می‌کردند و همین موضوع باعث شد تا ارائه خدمات اینترنت پرسرعت غیر حجمی به تعویق بیفتد. سرانجام چند روز پیش، تعرفه جدید اینترنت توسط مسئولان وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شد که در جدول زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید:

کف تعرفه ماهانه هر یک از سطوح جدول بالا به میزان 80 درصد سقف تعرفه ماهانه سطح مربوط تعیین می‌شود.

پس از انتشار تعرفه‌های فوق، کاربران اینترنت در ایران واکنش مثبتی به این موضوع نشان ندادند و باز هم مدل جدید فروش اینترنت مورد استقبال آن‌ها قرار نگرفت. بیشتر کاربران ایرانی نسبت به افزایش قیمت و نامحدود نبودن اینترنت اعتراض داشتند و معتقدند تعرفه‌های جدید نسبت به تعرفه‌های قبلی سرویس اینترنت حجمی اصلا مقرون‌به‌صرفه نیست.
آخرین روزهای فروش اینترنت حجمی

موضوعی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم، تمایل کاربران به خرید یا تمدید سرویس اینترنت حجمی فعلی در همین چند روز مهلت باقی‌مانده تا توقف فروش مدل قبلی و اجرای تعرفه‌های جدید بوده است. خیلی از کاربران ابراز تمایل کرده‌اند که قبل از تغییر تعرفه‌ها و به نوعی گران شدن اینترنت، حداقل برای یک سال هم که شده همین سرویس فعلی را برای خود نگه دارند.

در همین حال، شرکت های اینترنتی نیز از این چند روز فرصت باقی مانده خود برای فروش بیشتر بهره‌گیری کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها با ارسال پیام‌هایی برای کاربران خود از آخرین فرصت برای خرید سرویس اینترنت حجمی با حداکثر سرعت ممکن خبر داده است.

با این حساب به نظر می‌رسد که حتی شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت نیز آماده محدود شدن حجم و کاهش سرعت در مدل جدید فروش اینترنت هستند؛ اتفاقی که قطعا به مذاق کاربران خوش نخواهد آمد و احتمالا باید منتظر اعتراضات بیشتر کاربران باشیم مگر اینکه شرکت های اینترنتی بتوانند برای رقابت با یکدیگر، تا حدودی رضایت کاربران خود را به دست آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید