مراقب عوارض چشمی جراحی زیبایی صورت باشید

    کد خبر :156176

دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران، گفت: شایع ترین عوارض ناشی از تزریق، افتادگی پلک ها، عدم بسته شدن پلک ها، انسداد مجرای چشمی و ریزش مداوم اشک است.

دکتر محسن بهمنی کشکولی در آستانه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، عوارض جراحی های زیبایی و ترمیمی صورت بر روی چشم و اطراف چشم اشاره کرد و افزود: هر گونه عمل جراحی و غیر جراحی در نواحی میانی و فوقانی صورت، بر روی چشم و ارگان های چشم دخالت دارد.

وی، بر ضرورت پیشگیری از عوارض چشمی این قبیل جراحی های زیبایی صورت تاکید کرد و گفت: جراحی های زیبایی در ناحیه پلک ها، ابروها و گونه ها و پیشانی، می تواند بینایی را تحت تاثیر قرار دهد.

دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران، اظهارداشت: ما نمی گوییم چه کسی باید در کجای صورت جراحی کند، اما اگر قرار است جراحی یا تزریق از پیشانی تا گونه صورت بگیرد، قبل از آن بهتر است با معاینه چشم پزشکی همراه باشد.

به گفته وی، خشکی چشم، اشک ریزش، تغییر غیر طبیعی محل پلک ها مژه ها، دوبینی، کاهش دید و…، از جمله عوارض ناشی از جراحی و تزریق است.

بهمنی کشکولی با اعلام اینکه جراحی و تزریق هر دو عارضه چشمی می تواند به دنبال داشته باشد، افزود: چون تعداد کارهای غیر جراحی مثل بوتاکس، فیلر و…، بیشتر است، در نتیجه این قبیل کارها بیشتر عارضه دارد. در عین حال، عوارض ناشی از جراحی بر روی چشم و اطراف چشم، خیلی جدی تر است.

مسئول گروه های تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم در کنگره امسال چشم پزشکی ایران، ادامه داد: شایع ترین عوارض ناشی از تزریق، افتادگی پلک ها، عدم بسته شدن پلک ها، انسداد مجرای چشمی و ریزش مداوم اشک است.

وی در ارتباط با ماندگاری عوارض تزریق بر روی چشم و بینایی فرد، گفت: عارضه چشمی ناشی از بوتاکس بر می گردد، اما عوارض ژل های غیر استاندارد ماندگار است.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید