بن سلمان: با حمایت ترامپ علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم

    کد خبر :155995

ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آمریکا رئیس‌جمهور آمریکا را «فردی مناسب در زمانی مناسب» خوانده و گفته که ریاض به حمایت‌های او در حال تشکیل ائتلاف علیه ایران است.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آمریکایی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را «رئیس‌جمهوری مناسب در زمانی مناسب» خوانده است.

«توماس فریدمن»، خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز در مصاحبه با «محمد بن سلمان» نظر او را درباره مسائل مختلف، از جمله دستگیری شاهزاده‌ها و مقام‌های سابق و فعلی به بهانه مبارزه با فساد جویا شده است.

«فریدمن» از اقدامات بن‌ سلمان به عنوان «بهار عربی عربستان سعودی» یاد کرده و نوشته است: «بر خلاف سایر بهارهای عربی که تمامشان جنبش‌هایی از پایین به بالا بودند و همگی، غیر از تونس متحمل شکستی رقت‌انگیز شدند، این بهار عربی از بالا به پایین آغاز شده است و جلودار آن محمد بن سلمان 32 ساله است.»

به نوشته تسنیم خبرنگار نیویورک‌تایمز نوشته است: «فقط یک آدم احمق، موفق شدن [بهار عربی عربستان سعودی] را پیش‌بینی خواهد کرد، اما فقط هم آدم‌های احمق، از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند.»

ولیعهد عربستان به گزارش‌ها درباره اینکه طرح فسادستیزی او گامی برای قبضه قدرت و آماده کردن مقدمات برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی است را «مضحک» خواند و گفت بسیاری از بازداشت‌شدگان در هتل مجلل «ریتز کارلتون»، از قبل وفاداری خود را به او و برنامه‌هایش برای اصلاحات اعلام کرده بودند.

بن سلمان در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد فساد فراگیر در عربستان سعودی «سالانه تقریباً ده درصد از کل مخارج دولتی را می‌بلعد.»

وی در بحث درباره سیاست خارجی از گفت‌وگو درباره مسائل پیرامون استعفای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان خودداری کرد اما گفت که اصل ماجرا این است که حریری نمی‌خواهد برای دولت لبنان که تحت کنترل حزب‌الله است، پوشش سیاسی فراهم کند.

وی ترامپ را «رئیس‌جمهوری مناسب در زمانی مناسب» خواند و گفت که عربستان با حمایت‌های او در حال تشکیل ائتلافی با متحدانش برای مقابله با ایران است.

فریدمن نوشته که به گفته‌های بن سلمان به دید شک نگاه می‌کند زیرا رقابت‌ها و ناکارآمدی‌های داخل جهان عرب باعث شده آنها قادر به تشکیل جبهه‌ای واحد نباشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید