تخریب امامزاده جعلی در شیراز

    کد خبر :152251

فیلمی در هفته های اخیر در فضا مجازی بین کاربران شبکه های اجتماعی تبادل می شد که از وجود امام زاده جدید در شهر صدرای شیراز خبر می داد که مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس می گوید این امام زاده جعلی بود و تخریب شد.

آنگونه که در این کلیپ نمایان بود تخته سنگی بزرگ را در دامنه کوه به رنگ سبز در آورده بودند و دور تا دور آن را با فنس و مفتول فلزی محصور کرده بودند و پارچه هایی به عنوان دخیل به سیم ها گره زده شده بود.

همچنین دیده می شد در ضلع غربی تخته سنگ نوشته شده بود امام زاده سیاوش ابن علی و در ضلع شرقی آن سنگ سبز،عبارت امام زاده مسلم ابن محمد علی درج شده بود.

راوی این فیلم مدعی بود این امام زاده در ورودی شهر جدید صدرا از سمت جاده دوکوهک و پشت منبع آب، در مجاورت زمین های زراعی و باغ شهرها واقع شده است.

این وضعیت درحالی صورت گرفته که شهر جدید صدرا تنها دو دهه و حدود 20 سال قدمت دارد، این شهر در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز در شمال غرب این شهر و در فاصله حدود 20 کیلومتری احداث شد اما اوج توسعه صدرا در دهه اخیر صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد:‌ بعد از اطلاع از این اقدام دستور مداخله و ورود بازرسی و حراست سازمان اوقاف وامور خیریه فارس به این موضوع صادر شد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی دوشنبه به ایرنا گفت:‌ درحال حاضر این امام زاده جعلی جمع آوری شده و بزودی جزئیات بیشتر این موضوع در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید