لاریجانی: بانک‌ها در پرداخت “وام” به زلزله‌زدگان سخت گیری نکنند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۸:۵۲
    کد خبر :151581

رییس مجلس شورای اسلامی از بانک‌ها خواست در پرداخت وام به زلزله‌زدگان سخت گیری نکرده و تضامین را متناسب با شرایط آنها در نظر بگیرند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی امروز (۲۸ آبان) در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه با تلاش همه دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و همه بخش‌ها و نهادها در همان لحظات اول پس از زلزله کار انتقال مجروحین انجام شد، گفت: خوشبختانه هم اکنون نیز چادر و امکانات اولیه در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی افزود: هم اکنون توزیع مواد خوراکی نیز نظم بهتری گرفته و آن طور که هلال احمر اعلام کرده برای یک ماه آینده نیز پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل آب و برق نیز تا حد زیادی مرتفع شده است، گفت: مشکلی که هم اکنون در مناطق زلزله زده مشهود است، بحث بهداشت است که باید دستگاه های مربوطه به سرعت به این مسئله رسیدگی کنند.

وی نیاز دیگر منطقه را بحث اسکان موقت اعلام و تصریح کرد: باید در اسرع وقت به جای چادر اسکان مرتب‌تری فراهم شود و برای آنها که می‌توانند جایی اجاره کنند اجاره پرداخت شود و برای مابقی افراد و روستاییان نیز باید کانکس نصب شود.

لاریجانی با بیان اینکه بانکها باید سخت گیری در پرداخت وام به زلزله‌زدگان را کنار بگذارند، گفت: سخت‌گیری در این شرایط روحی مردم درست نیست و باید تضامین متناسب با شرایط زلزله زدگان باشد.

لاریجانی با بیان اینکه باید از هم اکنون برای اسکان دائم نیز تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: دولت در این زمینه تدابیری از جمله پرداخت تسهیلات و نیز پرداخت مبالغی کمک بلاعوض را در نظر گرفته است.

وی افزود: باید در این زمینه فرماندهی شکل گرفته و یک نهاد محوریت کار قرار گیرد که با توجه به تجارب بسیار، بهتر است بنیاد مسکن محور کار قرار گیرد و سایر نهادها و ارگان ها و حتی بخش خصوصی با بنیاد مسکن همکاری کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص میزان خسارت زیرساختها و دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز از مسئولین استان می خواهیم برآوردی داشته و سعی کنند در لایحه بودجه سال آینده بگنجانند. البته شرایط سخت بودجه را هم درنظربگیرند و آنچه که واقعا نیاز است را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: قطعا در مجلس هرکاری بتوانیم برای مردم مناطق زلزله و حل مشکلات آنها انجام می‌دهیم و قطعا انجام امور را از طریق نمایندگان استان پیگیری خواهیم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید فکری به حال اشتغال و اوضاع اقتصادی استان بویژه در این شرایط شود، گفت: در این شرایط اگر امکان معافیت مالیاتی صنایع مناطق زلزله زده و استمهال بدهی‌های آنها وجود دارد از دستگاه‌های مسئول می‌خواهیم همکاری کنند.

وی به منطقه آزاد قصرشیرین نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین در حال پیگیری است و ظرف روزهای آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد و امیدواریم از این امکان برای استان به نحو مطلوب استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید