اسبقی: دلم برای تیم ملی تکواندو تنگ خواهد شد/ دو ماه آینده تصمیم می‌گیرم چه زمانی خداحافظی کنم

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
    کد خبر :151448

قهرمان سابق تیم ملی تکواندو گفت: طبق صحبت‌هایی که با مسئولان فدراسیون داشتم، قرار شد طی دو ماه آینده تصمیم بگیرم که چه زمانی از تیم ملی خداحافظی کنم.

بهنام اسبقی در پاسخ به این سوال که آیا به صورت رسمی از تیم ملی تکواندو خداحافظی کرده‌اید، گفت: هنوز زمان خداحافظی من از تیم ملی مشخص نشده است، اما بزودی به احتمال فراوان از تیم ملی خداحافظی خواهم کرد. قرار است طبق صحبت‌هایی که با مسئولان فدراسیون داشتیم در یک مراسم به صورت رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم. به هر حال با توجه به تصمیمی که گرفتم از اردوهای تیم ملی بیرون آمدم و در مسابقات گرند اسلم تیم ملی را همراهی نکردم،‌ تیم ملی پس از بازگشت از چین راهی مسابقات جام جهانی و گرندپری ساحل عاج خواهد شد و بعد از آن تا دو ماه تکواندو در هیچ مسابقه‌ای حضور نخواهد داشت. در این دو ماه تصمیم می‌گیرم که چه زمانی از تیم ملی خداحافظی کنم.

اسبقی در پاسخ به این سوال که گویا در مسابقات لیگ که به صورت جام جهانی طی دو هفته گذشته در تهران برگزار شد یک مصدومیتی برای شما بوجود آمد که این موضوع باعث خداحافظی شما از دنیای قهرمانی شده است، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: من در مسابقات جام جهانی مصدوم شدم، اما این آسیب دیدگی در حدی نبود که باعث خداحافظی من از تیم ملی شود. به هر حال با جمع‌بندی که از شرایط فعلی خودم و مسابقات پیش رو دارم به این نتیجه رسیدم که از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهان مکزیک در پاسخ به این سوال که آیا برای خداحافظی از دنیای قهرمانی با کادر فنی تیم ملی مشورت کردی یا خیر، گفت: در مورد خداحافظی با کادر فنی تیم ملی صحبت کردم و موضوع را با آنها در میان گذاشتم. هر دو طرف شرایط را بررسی کردیم و آنها نیز به تصمیم من احترام گذاشتند. کادر فنی برایم آرزوی موفقیت کرد و در نهایت تصمیم به خداحافظی گرفتم. طبق صحبت‌های مسئولان فدراسیون قرار است برای خداحافظی برای من مراسم گرفته شود.

به گزارش فارس ، اسبقی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در طول سال‌هایی که عضو تیم ملی بودم در تمام رویدادهایی که اعزام شدم مدال کسب کردم و فقط در رزومه ورزشی‌ام مدال المپیک را ندارم. برای مسابقات پیش رو انگیزه‌ای ندارم چون در تمام این رقابت‌ها در طول سال‌های گذشته مدال‌ کسب کرده‌ام، فقط حسرت مدال المپیک در دلم مانده است. ورزشکارانی که در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند می‌خواهند مسیری را بروند که من در گذشته رفته‌ام و در پایان آنها می‌خواهند به المپیک برسند. من در طول سال‌هایی که عضو تیم ملی بودم تمام تکواندوکارانی که در المپیک حضور داشتند را در مسابقات قبل از المپیک شکست داده بودم، اما به خاطر اتفاقاتی که برایم رخ داد دستم به مدال المپیک لندن نرسید و تمام زحماتم بر باد رفت. در حال حاضر ملی‌پوشان با حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک انگیزه زیادی دارند تا به المپیک برسند، اما من قطعا با شرایطی که دارم نمی‌توانم در المپیک حضور داشته باشم پس دیگر انگیزه‌ای برایم باقی نمی‌ماند به همین دلیل تصمیم گرفتم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

اسبقی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم داری در عرصه مربیگری فعالیت کنی یا خیر،‌گفت: بنده مدرک درجه سه و دو مربیگری را دارم. تلاش می‌کنم در عرصه مربیگری هم موفق باشم،‌در حال حاضر تیم امید تهران قرار است در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشته باشد که پیام خانلرخانی سرمربیگری این تیم را برعهده دارد. قرار است به عنوان دستیار کنار او حضور داشته باشم.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در مورد آیا اینکه دلش برای تیم ملی تنگ خواهد شد، گفت: سال‌ها کنار مربیانی مثل مرتضی کریمی،‌ فریبرز عسگری، بیژن مغانلو، مهدی بی‌باک کار کرده‌ام و در کنار دوستان خوبی مثل یوسف کرمی، محمد باقری معتمد و … در اردوها حضور داشتم. قطعا خداحافظی از دنیای قهرمانی برایم سخت است. من دلم برای تیم ملی تنگ خواهد شد. باید اینطور بگویم خانه اول ما خوابگاه خانه تکواندو بود، ما شبانه‌ روز در اردوها بودیم و به دور از خانواده، در واقع به همدیگر عادت کرده بودیم حالا این تصمیمی که گرفته‌ام باعث شده از تیم ملی به دور باشم و قطعا دلتنگ گذشته خواهم بود.

قهرمان سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گرفته‌اید از فعالیت در لیگ برتر هم خداحافظی کنید، گفت: تصمیم گرفته‌ام دیگر در لیگ هم بازی نکنم ما زمانی که ملی‌پوش بودیم شرایط قراردادها خوب بود، اما با توجه به اینکه دیگر در تیم ملی نیستم نمی‌خواهم در لیگ برتر فعالیت کنم، متاسفانه وضعیت مالی تیم‌های حاضر در لیگ اصلا خوب نیست و به سود هیچ ورزشکار ملی‌پوشی نیست که بخواهد برای فعالیت در لیگ وزن کم کند، مصدوم شود و زمان بگذارد به همین دلیل تصمیم گرفتم در لیگ برتر هم دیگر فعالیت نکنم. سال‌های گذشته شرایط مالی تیم‌ها خوب بود و ملی‌پوشان را ساپورت می‌کردند، اما طی سال‌های اخیر شرایط مالی تیم‌ها اصلا خوب نیست. تیم‌ها از لحاظ فنی خوب هستند اما از لحاظ مالی شرایط آنها اصلا خوب نیست به همین دلیل تصمیم گرفتم از فعالیت در لیگ برتر هم خداحافظی کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید