کشف لاشه گاو دریایی عجیب در روسیه

    کد خبر :150985

لاشه ۵ متری یک جانور دریایی عجیب میان صخره‌های ساحلی دورترین ناحیه شرق روسیه کشف شد.

به گزارش افکارنیوز، کارگران محلی در شهر دورافتاده «کوماندور» واقع در دورترین ناحیه شرق روسیه به صورت اتفاقی لاشه حیوانی 5 متری را میان صخره های ساحلی کشف کردند.

استخوان های دنده این جانور که از شن و ماسه، ناحیه ساحلی بیرون زده بود، توجه کارگران را به خود جلب کرد. آنها با حفر لایه های شن و ماسه، اسکلت حیوان عجیبی را خارج کردند. این اسکلت که گفته می شود متعلق به یک «گاو دریایی استلر» غول پیکر است، 45 مهره و 27 دنده دارد که همگی به تیغه اصلی ستون فقرات متصل بودند. همچنین استخوان دست یا ران آن نیز کنار اسکلت اصلی کشف شده است.

به گفته کارشناسان، طول استخوان این جانور دریایی کمی بیش از 5 متر است، اما با احتساب حجم ماهیچه و چربی بدن آن، این طول به بیش از 6 متر می رسد.

گاو دریایی استلر، برای نخستین بار در سال 1741 به وسیله «جرج استلر» در بخش هایی از قطب شمال کشف شد و از آن پس با این نام شناسایی می شود.

زیستگاه گاو دریایی استلر در نقاطی از اقیانس آرام شمالی ثبت شده بود. متاسفانه گونه این غول های بی آزار حدود 20 سال پیش منقرض شد. این گیاهخواران عظیم الجثه در بزرگترین حالت بین 7 تا 10 متر طول دارند و وزن آنها به بیش از 5 تن می رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید