سردار پاکپور: سپاه روزانه هزاران پرس غذای گرم برای زلزله‌زدگان تهیه و توزیع می‌کند

    کد خبر :150963

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه برای امداد رسانی به زلزله زدگان از مناطق شمال غرب اعزام شده اند و در منطقه مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره آخرین اقدامات انجام شده نیروی زمینی سپاه در امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور اظهار داشت: روزانه هزاران پرس غذا برای زلزله زدگان تهیه و بین عزیزان حادثه دیده توزیع می کنیم. در روستاها از نظر غذا مشکلی وجود ندارد. دولت، هلال احمر و ستاد بحران و سپاه همه در حال تلاش هستند تا کمک قابل تحسین مردم را به دست زلزله زدگان منطقه غرب کشور برسانند.

وی درباره ساز و کار توزیع چادرها افزود: براساس تعداد خانوار روستاها آمار گرفته و برهمین اساس چادرها تا روستاهای دورافتاده توزیع می شود.

سردار پاکپور با بیان اهمیت توجه به اسکان میان مدت و دراز مدت زلزله زدگان یادآور شد: با توجه به اینکه زمستان نزدیک است؛ باید برای اسکان میان مدت و سپس بلند مدت فکری اساسی شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه باید زیرساخت های اسکان روستائیان هم مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: زلزله در مدت کوتاهی اتفاق می افتد اما باید به سرعت برای این بحران تصمیم گیری شود و با یک روند مشکلات حل شود.

سردار پاکپور درباره ساز و کار امداد رسانی بیمارستان های صحرایی گفت: در حوزه امداد پزشکی ۶ بیمارستان صحرایی از سوی نیروی زمینی سپاه ایجاد شده است که هدف از آن کمک رسانی و خدمت رسانی هرچه بیشتر به حادثه دیدگان زلزله اخیر است. این بیمارستان در درمان مجروحان و مصدومان نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به تجربیات انبوه بهداری نیروی زمینی سپاه در حوزه مدیریت بحران ادامه داد: کادرهای بیمارستانی ما بسیار با تجربه هستند و در مناطق مختلف استان کرمانشاه در حال امداد رسانی هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره ساز و کار آوار برداری مناطق زلزله زده گفت: باید صورت برداری ها برای شروع آوار برداری انجام شود و نیز دفن احشام اصولی انجام شود.

وی تاکید کرد: ما گروه های مهندسی خود را برای تسریع پروسه آوار برداری از شمال غرب به منطقه اعزام کردیم و بیش از ۱۰۰۰ دستگاه تجهیزات مهندسی در منطقه برای آوار برداری و عملیات مهندسی مستقر هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان ابعاد سرعت عمل یگان های سپاه در امداد رسانی ضربتی به زلزله زدگان گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه پس از وقوع زلزله غرب کشور به سرعت وارد عمل شدند و مسیرها را باز کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید