“همکاری بین‌المللی” علیه اردوغان شکل گرفته است

    کد خبر :150762

معاون نخست وزیر ترکیه بر این باور است که یک همکاری بین‌المللی علیه رئیس جمهور این کشور وجود دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: یک همکاری بین المللی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور وجود دارد. این همکاری بین المللی به سطحی رسیده است که یک سرباز جرات پیدا می کند تا تصویر پایه گذار ترکیه مدرن و رهبر فعلی یک کشور عضو ناتو را به عنوان یک هدف دشمن در جریان برگزاری یک تمرین نظامی به نمایش بگذارد.

اردوغان دستور خروج نیروهای نظامی ترکیه از این مانور را که در نروژ در حال برگزاری بوده، صادر کرده و 40 سرباز ترکیه از این مانور خارج شده اند.

این اتفاق موجب عذرخواهی رسمی ناتو و اسلو شده است. روابط ناتو و اتحادیه اروپا با ترکیه طی ماه های گذشته به شدت تیره و تار شده است.

بوزداغ در ادامه تصریح کرد: تاکنون ناتو شاهد چنین رسوایی نبوده است، جهان نیز چنین رسوایی را ندیده است. ناتو باید اقدامات لازم را اتخاذ کند تا مانع از تکرار چنین حوادثی در آینده شود.

وی از برکناری افرادی که مسئول این حادثه بودند و همین طور عذرخواهی دبیر کل ناتو ، استقبال کرد ولی در عین حال گفت: کسانی که ناتو را اداره می کنند مسئولیت هایی دارند که باید آن را بپذیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید