عبدالله ناصری: معتقدم برخی چهره های لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران باید جایگزین شوند / داریوش قنبری: باید در لیست بازنگری شود؛ این لیست جای چکش کاری حسابی دارد

    کد خبر :14228
عبدالله ناصری معتقد است برخی از چهره های لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران باید جایگزین شوند.
عضو سابق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: ما از مجلس گذشته روشی را ادامه دادیم که مرجعی به نام شورای عالی سیاستگذاری به ریاست دکتر عارف، مرجع تصمی گیری باشد. راهکارهایی تدوین شد که بسیار امر خوبی بود.
وی با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: تعداد زیاد متقاضیان و کاندیداها نهایتا کار را برای گروه تصمیم گیرنده سخت می کند.
ناصری افزود: من شخصا معتقدم برخی از چهره های لیست فعلی اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران باید جایگزین شوند و لیست بهتری بسته شود.
وی ادامه داد: اگر جمعی دیگر در حوزه تصمیم گیری بود، ممکن بود ترکیبی دیگر برای لیست شکل بگیرد.
ناصری همچنین ضمن هشدار به جریان اصلاحات و هوداران نسبت به تمرکز بر روی انتخابات شورای شهر گفت: با این حال، ما در انتخابات 96 باید بیشتر حواسمان به ریاست جمهوری باشد. انتخاب اقای روحانی به مراتب مهمتر از پیروزی در شورای شهر تهران است، یعنی دوستان ما که الان درگیر کار انتخابات، خیلی ذهنشان مشغول این مسئله نباید باشد.
وی با تاکید بر جوان گرایی گفت: بالاخره در پایان 40 سالگی عمر جمهوری اسلامی، کسانی که در انقلاب بودند دیگر زمینه را برای نسل جوان باید باز کنند. شورای شهر هم یکی از بهترین مکان ها برای قرار گیری افراد در حوزه مدیریتی است شورای عالی سیاستگذاری نهایتا این تصمیم را گرفته، وقتی تعداد زیاد باشد، هر جمعی بسته شود، این فضای انتقادی شکل می گیرد. ما اصلاح طلبان و اصولگرایان باید کم کم میدان را به نسل جوان بدهیم و این روحیه گذشت و ایثار را در خودمان بگذاریم.
داریوش قنبری: باید در لیست بازنگری شود
داریوش قنبری نماینده اصلاح طلب سابق مجلس نیز ضمن انتقاد از لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران به «انتخاب» گفت: می شد لیست بهتری را تهیه کرد، یکی از مشکلات این است که خیلی از چهره ها شناخته شده نیستند. این لیست، کار را به هرحال برای انتخاب کنندگان دشوار میکند و این نگرانی وجود دارد که مردم به کل لیست رای ندهند.
وی ضمن هشدار نسبت به ضعف های موجود در لیست گفت: احتمال این هست که از لیست رقیب افرادی بالا بیایند و مجددا همین شورای فعلی تکرار شود. به هرحال میشد لیست قوی تری تهیه کرد و می شد لیستی که دارنده ی افرادی که سرشناس و توانمند هستند تهیه شود. بالاخره چهره های سرشناس و توانمندی در جریان اصلاحات حضور داشتند که میشد از انها استفاده کرد. به نظر من، باید در ترکیب لیست بازنگری شود.
وی ضمن انتقاد از عدم استفاده از تمامی احزاب اصلاح طلب در لیست خاطرنشان کرد: عمدتا از چند حزب در لیست استفاده شده است و این باعث دلخوریهایی در میان بقیه شده است. بالاخره احزاب اصلاح طلب زیادی بوده اند که سابقه زیادی دارند و یکی از انتظارات این است که در مواقع این چنینی به حساب بیایند و نه فراموشی سپرده نشوند
قنبری ادامه داد: تعجب میکنم از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان که افراد توانمندی در ان حضور دارند. انتظار می رفت که لیست بهتری ارائه دهند، به هرحال این لیست با این ترکیب فعلی که من خودم، از آن حمایت میکنم و خود را ملزم میدانم، شانس چندانی ندارد. به هر صورت، این لیست هنوز جای چکش کاری دارد و چکس کاری حسابی می خواهد.
وی اضافه کرد: برخی افرادی که خودشان جزو شورای عالی سیاستگذاری هستند کاندیدا شده اند. بهتر بود خودشان کاندیدا نباشند، این ایرادی است که وجود دارد و باعث بی اعتمادی برای آینده می شود. این لیست لیستی نیست که بتواند رای اکثریت به سمت خود جذب کند و می شد لیستی تهیه کرد که با رای خیلی بالایی بیاورد.
قنبری در پایان گفت: در مجموع خیلی از افراد حاضر در لیست شناخته شده نیستند، شاید این افراد برای کسانی که لیست را بستند شناخته شده باشند اما برای عامه ی اصلاح طلب ها، اینها اشنا نیستند و رزومه خاصی از انها دیده نمی شود. اگر افراد ضعیفی در ترکیب باشند، ما ضربه خواهیم داد، در همین مجلس فعلی چاره ای نداشتیم که از افراد شناخته نشده حمایت کنیم، الان میبینم خیلی ازاینها نمودی ندارند و خیلی قابل دفاع نیستند. خب چرا باید تجربه مجلس را در شوراها تکرار کنیم، درحالیکه برخلاف مجلس، بسیاری از افراد تایید صلاحیت شده اند.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید