انتقاد امام جمعه مشهد از ستاد اربعین: دریافت پول به عناوین مختلف از زائران اربعین صحیح نیست

    کد خبر :132247

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: اینکه به هر بهانه از زائران اربعین حسینی پول گرفته می شود درست نیست و این اقدام همان برخورد «متوکل عباسی» با زائران است.

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهررضوی برگزار شد اظهار کرد: جریان انسجام شیعه به عنوان یک اصل اصیل سیاست امام حسن(ع) بعد از عاشورا ادامه داشت و امروز هم به عنوان یک مسئله اساسی در مقابل دشمنی ها ضرورت دارد که یک نماد آن راهپیمایی اربعین است.

وی افزود:راهپیمایی اربعین ابزار تشکیلات سازی جهانی شیعه به صورت طبیعی است و رهبر معظم انقلاب تاکید کردند پیاده روی اربعین باید توسعه پیدا کند.

علم الهدی تصریح کرد: اینکه ۲۰ میلیون زائر به طرف کربلا حرکت می کنند جریان تشکیلات سازی شیعه است که موسس آن امام حسن (ع) هستند و شیعیان تمام دنیا یکدیگر را در این مسیر می بینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اربعین جریان جهانی برای شیعه در مقابل دشمن مستکبری است که اساس شیعه را هدف گرفته است و ما در این حرکت در ایران و عراق با دو جریان رو به رو هستیم.

وی گفت: یک جریان کسانی هستند که به این راهپیمایی کمک می کنند و ایستگاه های پذیرایی و اسکان را برای زائران فراهم می کنند و در طرف مقابل عده ای «متوکل» امروز شده اند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: چرا باید از کسی که می خواهد پای پیاده به اربعین برود ۴۰ دلار پول بگیرند و عوارض فرودگاهی را افزایش دهند به بهانه اینکه عده زیادی می خواهند به اربعین بروند؟

علم الهدی اظهارکرد: مسئولان سیاست خارجی باید این موضوع را به دولت عراق بگویند وقتی جوانان ما برای دفاع از سرزمین اهل بیت(ع) جان خود را از دست می دهند اینگونه رفتار با زائران امام حسین (ع) صحیح نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در ایران نیز عده ای اربعین امام حسین (ع) را وسیله کاسبی قرار دادند شرکت بیمه چند میلیارد از مردم می گیرد نه تنها برای امسال بلکه برای سال آینده نیز اخذ می شود.

وی تاکید کرد: حتی از مردم دلار نمی گیرند و پول ایرانی می گیرند آن هم بیشتر و چرا هزینه کارگزاری به میزان ۱۷ هزار تومان گرفته می شود و کرایه اتوبوس هم دو برابر می شود و هواپیمایی نیز می گوید چون فرودگاه نجف عوارض را گران کرده باید مردم چند برابر بلیت را گران بخرند.

علم الهدی تاکید کرد: این برخوردها دقیقا همان برخورد های متوکل عباسی است که دست مردم را قطع می کرد تا به زیارت امام حسین (ع) بروند و اینگونه برخورد ها صحیح نیست و مسئولان ستاد اربعین نباید با بینش اقتصادی به راهپیمایی اربعین نگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: این مایع مصیبت است که اینگونه با زائران امام حسین (ع) رفتار می شود در حالی که اربعین عامل وحدت شیعیان و نمایش قدرت ماست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید