تاکید بر گسترش مناسبات سیاسی و مبارزه با تروریسم در دیدار ظریف با رئیس جمهوری نیجر

  • سیاسی
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۹:۱۲
    کد خبر :131712

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری نیجر دیدار و طرفین بر گسترش مناسبات سیاسی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

محمد جواد ظریف عصر پنجشنبه در دومین برنامه کاری خود در نیجر با «ایسوفو محمدو» رئیس جمهوری این کشور ملاقات و درمورد مناسبات دو کشور گفت وگو کرد.
گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری، مسایل منطقه و بین المللی به ویژه مبارزه با تروریسم از مهمترین محورهای این دیدار بود.
ظریف پیش از دیدار با رئیس جمهوری نیجر، با بریجی رافینی نخست وزیر این کشور دیدار و درخصوص تعمیق و گسترش مناسبات دو جانبه به ویژه اقتصادی، موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرده بود.
همچنین افتتاح مجمع تجاری مشترک دو کشور به همراه همتای نیجری ظریف، از برنامه های وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با رئیس جمهوری نیجر بود.
ظریف در ادامه و پس از افتتاح مجمع تجاری مشترک دو کشور، همچنین با ابراهیم یاکوبا وزیر امور خارجه نیجر دیدار و درخصوص راه های گسترش روابط، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران عصر پنجشنبه به وقت محلی برای دیدار با مقامات عالیرتبه نیجر و شرکت در مجمع تجاری دو کشور وارد نیامی پایتخت این کشور شد.
محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه نیامی مورد استقبال ابراهیم یاکوب همتای نیجری خود قرار گرفت.
وزیر امور خارجه ایران را در این سفر یک روزه که سومین بخش از سفر دوره ای وی به قاره آفریقا است؛ هیات های سیاسی و اقتصادی عالیرتبه ایران همراهی می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید