جدیدترین اخبار
۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۵ اجتماعی کد خبر :127734

نصب سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت در اتوبوس‌های بی‌آر‌تی

محمد علیخانی اظهار کرد: باید برای همه اتوبوس های بی آر تی صفحه نمایشگر دیجیتال و سیستم سخنگو نصب شود که به سهولت قابل انجام است و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس برنامه ۵ ساله شهرداری باید ۹۲۰۰ اتوبوس داشته باشیم که هم اکنون موجودی اتوبوس ما ۷۸۰۰ دستگاه است و بخش زیادی از آن ها هم فرسوده است، لذا از برنامه عقب هستیم.

علیخانی ادامه داد : در حال حاضر ۱۲۰۰ اتوبوس دو کابین در ۱۰ خط بی آر تی و در سه شیفت به صورت ۲۴ ساعته فعال است. با توجه به آمار مستند تراکنش ها، به طور متوسط یک و نیم میلیون سفر در روز توسط این خطوط بی آر تی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع به ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین نو نیاز داریم، تصریح کرد: از میان اتوبوس‌های موجود، ۸۰۰ دستگاه اتوبوس زیر ۸ سال و ۵۰۰ دستگاه نیز بین ۸ تا ۹ سال عمر دارند و وارد سن فرسودگی شده‌اند، این آمار نشان می‌دهد در شرایط کنونی برای این ۱۰ خط، به نوسازی ۵۰۰ اتوبوس از ناوگان موجود نیاز داریم و همین اندازه هم لازم است به این ناوگان اضافه شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: سرفاصله حرکت بی آر تی‌ها در خطوط مختلف متفاوت و از یک تا ۸ دقیقه است و میانگین آن به ۴ دقیقه می رسد و اگر تعداد اتوبوس های مورد نیاز تامین شود، این میانگین سرفاصله به زیر ۳ دقیقه می رسد و به استاندار لازم و پوشش تعداد سفر بیشتر و رضایت شهروندان منجر می شود.

علیخانی در رابطه با شرایط موجود خطوط بی آر تی ادامه داد: استاندارد جهانی مغایر با خطوط بی آر تی تهران است، چرا که نباید به موانعی مثل ترافیک و چهارراه برخورد کند و باید مسیر ویژه ای برای جابجایی سریع باشد و به زیرساخت های غلط بر می گردد و معقول نیست که برای آن هزینه شود.

علیخانی ادامه داد: در رابطه با اینکه نیاز به افزایش خطوط بی آر تی داریم شکی نیست، اما به یک همپوشانی و هماهنگی بین مترو، ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سایر مدهای حمل و نقل مثل ال آر تی نیاز داریم که کار مطالعاتی و کارشناسی می‌طلبد. در بعضی معابر که کوچک و باریک هستند، نمی توانیم از اتوبوس دو کابین بهره ببریم و نیازمند نوع دیگری از حمل و نقل هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: همچنین علاوه بر این ملاحظات باید به مبحث آلودگی هوا که از معضلات اساسی شهر تهران همانند معضل ترافیک است، توجه و به استفاده از حمل و نقل عمومی پاک مثل اتوبوس های برقی بررسی شود.

وی اضافه کرد : در همین راستا قرار است مطالعات جدید و بازنگری توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری صورت بگیرد و تکلیف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و مدهای مختلف آن بررسی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با عدم وجود جی پی اس و سخنگوی دیجیتال در اتوبوس های بی آر تی عنوان کرد: بعضی از افراد کهولت سن دارند، برخی هم تهران را به خوبی بلد نیستند و در تشخیص ایستگاه ها مشکل دارند، بنابراین نبود جی پی اس در اتوبوس های بی آر تی و عدم اعلام موقعیت ایستگاه ها یک نقص آشکار است.

وی افزود: باید برای همه اتوبوس های بی آر تی صفحه نمایشگر دیجیتال و سیستم سخنگو نصب شود که به سهولت قابل انجام است و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

علیخانی در خصوص برچسب های تبلیغاتی روی اتوبوس ها اظهار داشت: متولی این موضوع سازمان تبلیغات اسلامی است که با شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری قرار داد بسته است. اگر برچسب ها دید مسافران را نسبت به بیرون مختل کند یا حالت ناخوشایندی به آن ها بدهد، حتما درست نیست و سریعا لازم است که به این موضوع رسیدگی رفع شود.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: نباید برای کسب درآمد به هر طریقی حقوق مسافران پایمال و حق آن‌ها ضایع شود، ما در این رابطه به سازمان اتوبوسرانی نامه زدیم تا نظارت خود را بیشتر کند که در جواب به ما گفتند به پیمانکاران تذکر لازم جهت حل این مشکل داده شده است.

وبگردی

روی خط خبر

  • پاسخ تلویحی علم‌الهدی به روحانی
  • مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیران
  • گلوله باران شدید عفرین از سوی نیروهای ترکیه
  • جابری انصاری به روسیه رفت/ رایزنی درباره کنگره گفتگوی ملی سوریه
  • کاهش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه صدا و سیما در لایحه پیشنهادی دولت
  • کاهش خرید نفت هند از ایران سیاسی نیست/فقدان دیپلماسی درصادرات گاز
  • ربات ها به محل غرق شدن سانچی رسیده اند/ آتش کشتی را مچاله کرد
  • معادلات چندمجهولی آلودگی هوا/این گره‌های کور دندان می‌خواهد
  • روایت بازیگر زن معروف از بایکوت و آزار دیدن پس از یک بازی سیاسی
  • تخریب مسجد چند صدساله در مشهد برای رفع مزاحمت از یک مال!
  • “ام.اس” ناتوان کننده نیست/با “شاد زیستن” آن را کنترل کنید
  • باران کوثری، فوتبالیست شد /عکس
  • مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیران
  • اگر پیامبر بود خودش می‌رفت ببینید چرا کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند
  • اسراییل پس از گذشت ۶ ماه رسما از اردن عذرخواهی کرد
  • سفر تیلرسون به انگلیس، فرانسه و سوئیس با موضوع ایران
  • پارلمان عراق در تعیین زمان انتخابات شکست خورد/ العبادی: انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود
  • درخواست کمیته آمریکاییان یهودی از آلمان: سفیر ایران را اخراج کنید
  • مقاله موسویان در رویترز؛ شروط ترامپ ناقض پیمان منع اشاعه هسته‌ای است
  • ترامپ باید به درمانگاه برده شود / نفوذی‌ها در مناصب مختلف مأموریت دارند مردم را ناراضی کنند / حجم اخبار منفی در فضای مجازی ناراحت‌کننده است / آمریکا در ۲ ماه اخیر در عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین، ایران، آفریقا و آمریکای لاتین شکست خورده
  • آتش‌نشان‌ها نه کف داشتند، نه بی‌سیم و نه آمار خودشان را؛ تنها آب داشتند و بس!
  • معاون وزیر کشور: ریشه‌ اعتراضات باید تحلیل شود/ صرف اشاره به عوامل خارجی کافی نیست
  • امیری: ۴۳ نماینده درباره وضعیت بازداشتی‌ها به ویژه خانم‌ها به رئیس‌جمهور نامه نوشتند
  • رسیدگی به طرح اصلاح قانون چک به کجا رسید؟
  • صادرات لبنیات ٣٠درصد افزایش یافت
  • واردات برنج از ابتدای بهمن آزاد شد
  • شرایط فروش اقساطی H30 کراس مدل ۹۶ اعلام شد
  • کشور را مى‌توانیم به صورت پایدار قابل زیست کنیم
  • تولید خودروی بنز در ایران از سال ۹۷
  • بهادری: هزینه‌کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌«شهر آفتاب» شبهه‌آفرین است/ نظر ممتنع نجفی نسبت به انجام تفحص شهرداری توسط مجلس