همکاری ال‌ جی و کوالکام برای ارائه‌ اینترنت پرسرعت در اتومبیل‌های خودران

    کد خبر :127716

شرکت ال‌جی اعلام کرده است که طی یک همکاری با کوالکام، قصد دارد در زمینه‌ی قابلیت اتصال به اینترنت خودروهای خودران کار کند.

بر اساس گزارش ال‌جی، تمرکز اصلی بر به‌کارگیری اینترنت نسل پنجم (5G) و فناوری‌های شبکه‌ای اتصال خودرو به همه چیز (CV2X) است. با این حال، اعلام ال‌جی مبنی بر شروع همکاری با کوالکام جزئیات بیشتری در خصوص نتیجه‌ی دقیق و نهایی آن به دست نمی‌دهد؛ اما مشخص شده است که دو شرکت بلافاصله پس از این اعلام، در یک مرکز تحقیقاتی واقع در پارک علم و فناوری ال‌جی در سئول به همکاری خواهند پرداخت.

هدف از این همکاری، دستیابی به فناوری‌هایی است که بتوانند پاسخ‌گوی تقاضا و حجم بالای داده‌ی مورد نیاز وسایل نقلیه باشند. به گفته‌ی ال‌جی، نسل پنجم اینترنت به‌طور خاص نقش حیاتی در این پروژه بازی می‌کند. 5G تنها راه اتصال اینترنت است که می‌تواند حجم داده‌ی مورد نیاز اتومبیل‌های خودران را با حداقل تأخیر ممکن تأمین کند؛ به این دلیل که اینترنت نسل پنجم، ۵ برابر سریع‌تر از فناوری‌های ال‌تی‌ای کنونی است و ۱۰ برابر تأخیر کمتری دارد. همچنین شبکه‌ی مورد استفاده باید آن‌قدر سریع باشد که وقتی اتومبیل‌های دیگر و گوشی‌های هوشمند به آن متصل شدند، بتواند از پس همه برآید و دچار افت سرعت نشود. هم‌زمان، فناوری‌های C-V2X برای برقراری ارتباط بین وسایل نقلیه و دستگاه‌های متصل مورد نیاز خواهند بود. این فناوری‌ در سال ۲۰۲۰ در اروپا عرضه خواهند شد؛ اما برای اینکه موفقیتی حاصل شود، دو شرکت کوالکام و ال‌جی باید در نحوه‌ی به‌کارگیری آن تلاش و دقت فراوان به خرج دهند.

در خصوص آنچه ال‌جی و کوالکام می‌توانند در این شراکت به میان بیاورند، باید گفت هر دو شرکت مشخصا تجربیاتی در حوزه‌ی 5G و ارتباطات سیار دارند؛ بنابراین، همکاری مورد بحث برای هیچ‌یک لزوما بستر جدیدی محسوب نمی‌شود. کوالکام بهط‌ور خاص سال‌ها است که در عرصه‌ی ساخت پردازنده‌ی گوشی‌ هوشمند پیشرو است و در حوزه‌ی رادیویی هم در چند سال اخیر فعالیت‌هایی داشته است. این شرکت همچنین به‌تازگی از اولین تراشه‌ی اختصاصی C-V2X رونمایی کرد. دو غول دنیای فناوری امیدوارند که با همکاری یکدیگر بتوانند به روند تحقیق و ارائه‌ی راهکاری برای استفاده از اینترنت در اتومبیل‌های خودران آینده سرعت ببخشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید