سرنوشت عجیب 2 نوجوان محکوم به قصاص

    کد خبر :120635

سرنوشت 2 نوجوان محکوم به قصاص نفس با پیگیری استاندار کرمان، مدیرکل امور بانوان و خانواده، مشاور ورزشی استاندار، مدیرکل زندان های استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی به آزادی پیوند خورد.
استاندار کرمان عصر سه شنبه در آئین آزادی 2 نوجوان محکوم به قصاص گفت: خدا را شکر می گوئیم که این سعادت را به همه ما عطا کرد که قدم کوچکی در راه نجات انسانی برداریم و اگر همه ما به شکلی فرهنگ گذشت و فداکاری را در زندگی شخصی و اجتماعی نهادینه کنیم، بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

به گزارش نامه نیوز، علیرضا رزم حسینی ادامه داد: در بروز هر قتل اگر بخواهیم قصاص کنیم، یک قتل دیگر نیز به جامعه اضافه می شود و برای رفع این موضوع، اسلام موضوع گذشت را مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه لذتی که در گذشت هست در قصاص نیست عنوان کرد: امروز همه جوامع به این نتیجه رسیده اند که مشکلات روحی، روانی، اجتماعی یا اقتصادی و مشکلات متعدد دیگری می تواند منجر به بروز قتل شود.

استاندار کرمان ادامه داد: اجرای کامل فرهنگ غنی اسلامی در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و سلامت و سعادت جامعه انسانی را رقم بزند.

وی با اشاره به تاکید بر نقش اثرگذار نخبگان و فعال کردن افراد صاحب کرسی و با نفوذ در جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: خیرانی هستند که در ماههای محرم و صفر میلیاردها تومان برای نذری دادن خرج می کنند و می توان از کمک این افراد برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

رزم حسینی بیان کرد: نباید بچه ای را که در دوران کودکی و نوجوانی به دلیل جهل و نادانی مرتکب قتل شده است را نگه داریم تا به قصاص برسد.

وی افزود: کسانی که عفو و بخشش می کنند بی شک در تاریخ بزرگ خواهند بود و این گذشت تا همیشه باقی خواهد ماند.

وی عنوان کرد: در جامعه امروز که افرادی مانند شهید حججی به صورت داوطلبانه برای دین و کشور سر می دهند باید فرهنگ بخشش و گذشت را بیشتر نهادینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زهرا نعمتی یک سرمایه اجتماعی است که برای حضور در جلسات مرتبط با مسائل اقتصادی، اجتماعی و انسان دوستانه حضور اعلام آمادگی کرده است.

رزم حسینی یادآور شد: در سال جاری برنامه ویژه ای را برای قتل های غیر عمد و قتل های عمدی که در آنها امکان گذشت وجود دارد را اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: موضوع این 2 نوجوان محکوم به قصاص یک هفته قبل از ماه محرم در جلسه ملاقات مردمی استاندار کرمان مطرح و به صورت ویژه رسیدگی شد که در نهایت منجر به آزادی این افراد شد.

فاطمه سادات حسینی افزود: با لطف خداوند و امام حسین (ع) جان 2 انسان در ابتدای ماه محرم حفظ شد.

وی با تاکید بر اینکه با آزادی این 2 نوجوان و جوان کار بسیار ارزش و معنوی در استان انجام شد گفت: استان کرمان همانگونه که در حوزه های سلامت، اقتصاد و سایر حوزه ها پیشرو بوده در حوزه کارهای خیر و کمک به دیگران نیز پیشتاز است.

وی ادامه داد: همانگونه که در آموزه های دینی قصاص آمده و بخشش و عفو نیز تاکید شده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز اصلاح و تربیت مددجویان را از اهداف اصلی این اداره کل برشمرد و ادامه داد: استاندار کرمان نیز به اصلاح و تربیت مددجویان نگاه ویژه ای دارد.

رمضان امیری افزود: 24 زندانی زیر 24 سال در زندان مرکزی کرمان حضور دارند که حکم قصاص دارند و می توان در ماه محرم به این افراد کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیره نبوی و آموزه های قرآنی، افرادی که به جای قصاص نفس، گذشت می کنند، اقدام آنها بسیار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: قصاص در قانون پیش بینی شده و اولیای دم نیز می توانند قصاص و هم می توانند گذشت کنند و باید توجه داشت که لذتی که در گذشت وجود دارد در قصاص نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید