جدیدترین اخبار
۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵ روی خط خبر کد خبر :111841

مقام صنفی: قاچاق و واردات بی رویه، صنف لنت ترمز و کلاچ را زمینگیر کرد

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ، قاچاق و واردات بی رویه با نرخ های تعرفه نازل را دو عامل اصلی زمین خوردن تولیدکنندگان داخلی این اجناس در کشور عنوان کرد.

«حسین لاجوردی»افزود: لنت ترمز در کشور بیش از نیاز داخل تولید می شود و تولیدکنندگان بسیار خوبی در کشور وجود دارد که محصولاتشان با استفاده از فناوری های پیشرفته و با کیفیت بالا تولید می کنند.
این مسئول با تاکید بر اینکه در این زمینه چیزی از تولیدکنندگان صاحب برند و ممتاز خارجی کم نداریم، بیان داشت: اجناسی که از چین، هند و ترکیه در بازار مشاهده می شود، گاهی اوقات با کیفیتی نازلتر از محصولات کشورمان هستند.
وی تصریح کرد: امروز کارخانجات تولید لنت ترمز و کلاچ تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و ۷۰ درصد تولیدات داخلی این کارخانجات در حال متوقف شدن است .
لاجوردی بطور نمونه به کارخانه ای با بیش از ۵۵ سال قدمت اشاره کرد که با ظرفیت نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد در حال کار بوده که در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تاکید کرد: بخش کوچکی از این موضوع و تعطیلی کارخانجات به معضل قاچاق برمی گردد و ریشه اصلی مساله در فساد اداری در گمرکات و واردات بی رویه کالاها با نرخ هایی بسیار پایین تر از تولیدات داخلی است که تاب و توان فعالیت را از داخلی ها گرفته است.
وی همچنین به نرخ بالای سود تسهیلات بانکی (حدود ۲۵ درصد) به عنوان عامل دیگر پرهزینه شدن تولید داخلی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که رقبای خارجی این تسهیلات را با نرخ های دو تا سه درصدی دریافت می کنند؛ چک های برگشتی، معوق شدن حقوق پرسنل و کارگران و تعطیل کردن خطوط تولیدی، مشکلاتی است که تقریبا همه روزه فعالان اقتصادی این حوزه با ما در میان می گذارند.
لاجوردی با اشاره به مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص نرخ تعرفه ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعرفه ها به وضع پیشین بازگشته و بخشی از مشکلات حل شده است.

** معرفی تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ تقلبی به سازمان ملی استاندارد
وی همچنین از معرفی و اطلاع رسانی اجناس تقلبی، قاچاق و زیرپله ای (تولید به صورت مخفیانه با ابزارهای ابتدایی از سوی افراد سودجو) و سازندگان آنها به سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد؛ هرچند با هر بار مراجعه با درهای بسته آنها مواجه شده اند و تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
این مقام مسئول صنفی اظهار داشت: امروز و با مشکلات موجود، شاهد ناهنجاری در این صنعت و بازار آن هستیم و مصرف کنندگان که اجناس بی نام و نشان و نامرغوب دریافت می کنند، بیشترین ضرر را متحمل می شوند.
وی اضافه کرد: انجمن صنایع تولید لنت، ترمز و کلاچ مکاتبات متعددی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین سازمان ملی استاندارد و دفتر نمایندگان مجلسی که اجناس تقلبی و بی کیفیت در استان ها یا شهرستان های آنان تولید می شوند، انجام داده و مشکلات موجود را اطلاع رسانی کرده، اما پیگیری ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.
لاجوردی هشدار داد: لنت، ترمز و کلاچ کالاهای معمولی نیستند، بلکه «فوق ایمنی» هستند که با جان مردم سر و کار دارند؛ بر این اساس نباید نسبت به این موضوع بی توجهی شود، بلکه با خاطیان باید به شدت برخورد کرد.
وی در خاتمه بیان داشت: چندین سال است که جلسات متعددی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص برگزار کرده و مشکلات را یادآور می شویم، اما تاکنون رسیدگی به این موضوع عملیاتی نشده و فعالان این حوزه خواهان حمایت عملی از تولید هستند.
به گزارش ایرنا، تولید انواع لنت های ترمز کفشکی، دیسکی برای انواع کامیون، تریلر، اتوبوس و مینی بوس، انواع لنت های دیسکی برای اتومبیل های سواری، کامیون و اتوبوس، انواع لنت کلاچ جهت خودروهای سبک و سنگین و انواع لنت های مترو و قطار و انواع لنت های صنعتی توسط اعضای انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تولید می شود.
کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق و بطور کلی خاور میانه مقاصد عمده صادراتی این تولیدات را تشکیل می دهد و فعالان این عرصه معتقدند در صورت تامین مواد اولیه، امکان رفع نیاز کشور را دارند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • کلیدی ترین نکات تغذیه ای برای تمرینات قدرتی
  • مهمترین دلایلی که مانع بچه دار شدن شما می شود!
  • روحانیت وارد کسب و کار و تجارت امور پزشکی نشود
  • فقط ۱۵درصد آزمایشگاه‌های کشور آزمایش‌های ژنتیک انجام می‌دهند
  • نسل جدید تبلت‌های مقاوم سامسونگ در آستانه ورود به بازار
  • آزمایش مدل جدید رادیوی ۵G توسط کوالکام
  • مک‌مینی هنوز تولید می‌شود!
  • چرا رسانه‌ها در مورد کسپرسکی صحبت می‌کنند؟ چه اتفاقی رخ داده است؟
  • ماجرای جنگ کوالکام و اپل در چین چیست؟
  • چگونه از صحت زمین و ویلاهای تبلیغاتی مطلع شویم؟
  • معافیت خودروهای برقی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده
  • چه زبان‌هایی در دنیای آنلاین زنده می‌مانند؟
  • نامه اعتراض ظریف به موگرینی درباره اظهارات ترامپ و نقض برجام
  • اوج هنر شهرسازی در ژاپن/عکس
  • پاسخ دفتر معاون اول رییس جمهور به فضاسازی علیه میزان اشتغال ایجاد شده در سال جاری
  • پوتین در سفر به تهران چه مسائلی را قصد دارد طرح کند؟ / روس ها چگونه روابط خود را با ایران و اسرائیل تنظیم می کنند؟
  • خرس گرفتار در گیلانغرب سالم به زیستگاهش بازگشت
  • انفجارهای پی‌درپی در ساختمان مسکونی خیابان دماوند
  • ایرانی‌ها ۱۵۳ میلیارد تومان صدقه دادند/ صندوق‌های خیابانی از رونق افتاد
  • کپی آیفون X اپل هم آمد + تصاویر
  • پیشنهادی به فرزند آیت الله هاشمی: نگذارید تفکر «آخوندی» در شهرداری حاکم شود!
  • بنزین وارداتی استاندارد است؟
  • رضایی: حضور آمریکا در رقه شعبده بازی بیش نیست
  • نادر سلیمانی با «کارآگاه نجار» میهمان خانه کودکان ایرانی
  • جمشید مشایخی در بیمارستان بستری شد
  • شمارش معکوس: حیدرالعبادی به ایران پشت خواهد کرد!؟
  • تذکر به وزیر دادگستری درباره مقابله با کودک آزاری
  • آژانس، اجازه بازرسی از مراکز نظامی ایران را ندارد
  • ساختمان و خودرو ناموس مدیران دولتی شده است
  • وعده توخالی کاهش نرخ کارمزدهای بورس