مرز خسروی به روی زائران عتبات عالیات باز شد

    کد خبر :109926

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داد و گفت: در خوزستان نیز راه‌های جدیدی برای دسترسی به مرز چزابه ساخته شده که بیانگر تقویت‌ زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به گذشته است.

داوود کشاورزیان اظهار کرد:‌ سال گذشته بخش زیرساخت و بهسازی راه‌های منتهی به مرزها مشترک با عراق برای ایام اربعین حسینی در حد قابل قبولی تکمیل شد. همچنین راه‌های دسترسی همچون محور ایلام-مهران تعریض و چهار خطه و جاده دومی به نام جاده ملک‌شاهی به‌عنوان یک جاده فرعی در زمان برگشت به‌عنوان یک مسیر عبوری برای خودروها و اتوبوس‌ها آماده شده است.

وی افزود: در استان خوزستان نیز علاوه بر بهسازی راه‌های موجود، راه‌های جدیدی برای دسترسی به مرز چزابه ساخته شده که در مجموع این اقدامات بیانگر تقویت‌ زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به گذشته است.

وی با اشاره به از آغاز فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران در مراسم اربعین امسال از افزایش گیت‌های عبوری مرز خسروی و سرویس‌های بهداشتی در داخل پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت مرز خسروی بخشی از ترددهای مرز مهران کم و به آن اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعریض، تأمین روشنایی، تعریف مسیرهای جایگزین، احداث کمربندی و … برای ارتقای ایمنی راه‌های منتهی به کشور عراق را از جمله اقدامت انجام شده عنوان کرد و افزود: همواره باید در امر جابجایی بر وضعیت خودرو نظارت وجود داشته باشد، اما درنهایت باید تصمیمات کلان در حمل‌ونقل مسافر اتخاذ شود که به نظرم طرح شبکه سیر همنام یکی از تصمیمات کلانی است که اتوبوس‌ها و رانندگان در قالب شرکت‌های مادر سامان‌دهی می‌شوند و سازمان می‌تواند با واگذاری برخی از وظایف به این شرکت‌ها در ارزیابی عملکرد، اصلاحات و رفع کاستی‌های موجود را مطالبه کند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید